استاندار کرمانشاه با تاکید بر توجه به مقوله پدافند غیرعامل در استان، آن را از جمله راه های رسیدن به توسعه دانست.
کد خبر: ۱۲۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 01 November 2015
استاندار کرمانشاه با تاکید بر توجه به مقوله پدافند غیرعامل در استان، آن را از جمله راه های رسیدن به توسعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رازانی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی از اولین سند زیستی پدافند غیرعامل کشور در کرمانشاه که در محل سالن امید استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به روایت قرآنی- تاریخی خواب عزیز مصر و تعبیر و تدبیر حضرت یوسف برای مقابله با ۷ سال قحطی در کشور مصر، آن را نمونه ای از پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدید خشکسالی دانست.

وی افزود: در قرآن کریم روایاتی از این دست ذکر و بر دوراندیشی برای مقابله با تهدیدات تاکید شده که نوعی پدافند غیرعامل است و امروزه نیز باید آن را به کار گرفت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به حادثه منا و کشته شدن هزاران نفر در این حادثه آن را نتیجه بی تدبیری سعودی ها دانست و گفت: این حادثه نوعی از موارد نیازمند به لحاظ کردن مقوله پدافند غیرعامل است و با توجه به اینکه پدافند غیرعامل در بسیاری از حوزه ها و تهدیدات آنها می تواند موثر باشد به کارگیری آن در این زمینه می‌توانست مانع از کشته شدن هزاران نفر طی حادثه منا شود.

وی تاکید کرد: حادثه منا درنتیجه سوء تدبیر و ساده وسهل انگاری سعودی ها رخ داده و نشان می دهد که مقامات سعودی بدون توجه به بحث پدافند غیرعامل بوده اند.

رازانی با اشاره به پتانسیل های کشور از نظر آب، برق، انرژی هایی چون نفت و گاز و... گفت: باید راهکارهای چگونگی مقابله با تهدیدات این حوزه ها را داشته باشیم تا این منابع دائمی بوده و دچار خسران در این بخش ها نشویم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه استان کرمانشاه مقوله پدافند غیرعامل را جدی گرفته است گفت: این اولین سند زیستی پدافند غیرعامل کشور است که در استان کرمانشاه رونمایی شده و می تواند نقش بسزایی در کاهش اثرات تهدیدات زیستی ایفا کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حوادث طبیعی جزئی از زندگی بشر است، گفت: همواره باید برای کنترل و مقابله با این آسیب ها آمادگی داشته باشیم.

وی با اشاره به کشور ژاپن و تدابیر او در حوزه پدافند غیرعامل افزود: در کشور ژاپن با توجه به آمار بالای حوادث طبیعی تدابیر و راهکارهای مقابله ای با تهدیدات اندیشیده شده و تمام بناهای خود را با توجه به این تهدیدات احداث می کنند و در نتیجه آن شاهد کمترین صدمات در حوزه های مختلف به خصوص حوزه انسانی هستند.

رازانی در پایان یکی از راه های رسیدن به توسعه کشور و استان را توجه جدی به مقوله پدافند غیرعامل دانست و گفت: برای رسیدن به این توسعه باید تهدیدات را جدی گرفته و راهکارهای مقابله با آن در قالب پدافند غیرعامل اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار