معاون پشتیانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز توزیع شیر رایگان بین همه دانش آموزان استان و معلمین آنها از نیمه دوم آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 04 November 2015
معاون پشتیانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز توزیع شیر رایگان بین همه دانش آموزان استان و معلمین آنها از نیمه دوم آبان ماه خبر داد.

علی اکبر محسنی نسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، افزود: در برنامه توزیع شیر رایگان همه دانش آموزان استان در مناطق شهری، روستایی و عشایری از مقاطع پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه دوم به همراه معلمین شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

محسنی نسب برنامه توزیع شیر رایگان را توزیع شیر در سه تا چهار نوبت در هفته دانست و گفت: بر اساس این طرح هریک از دانش آموزان تا پایان اسفندماه بین 50 تا 55 نوبت شیر رایگان دریافت خواهد کرد.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: بین دانش آموزان نواحی سه گانه شهر کرمانشاه شیر پاستورریزه و بین دانش اموزان دیگر مناطق استان نیز شیر استرلیزه پاکتی توزیع خواهد شد.

محسنی نسب اعتبار تخصیص داده شده برای توزیع شیر رایگان در مدارس استان کرمانشاه را 9 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.

محسنی نسب در ادامه هدف از توزیع شیر رایگان در مدارس را از بین بردن سوء تغذیه دانش آموزان به عنوان قشر نوجوان و جوان دانست و گفت: برنامه توزیع رایگان شیر در تلاش است تا به عنوان مکملی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن دانش آموزان به ویژه کلسیم مفید باشد.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: بر اساس آمارهای موجود دانش آموزان در کشورهای توسعه یافته مثل ژاپن ماهانه بین 30 تا 40 لیتر شیر مصرف می کنند، این در حالیست که این رقم در کشور ما به پنج لیتر هم نمی رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار