استاندار کرمانشاه گفت: اقتصاد مقاومتی زمینه افزایش اقتدار کشور را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۴۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 08 December 2015
استاندار کرمانشاه گفت: اقتصاد مقاومتی زمینه افزایش اقتدار کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش تابناک به نقل از استانداری کرمانشاه، اسدالله رازانی در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی که با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد؛ اظهار کرد: کشور ایران در طول تاریخ به‌دلیل برخورداری از شرایط جغرافیایی ممتاز، از اهمیت استراتژیک بسیار بالایی برخوردار بوده و بر این اساس همواره مورد توجه قدرت‌های بزرگ قرار داشته است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به آرمان‌های بلند امام(ره) و انقلاب در زمینه مقابله با قدرت‌های استکباری شرق و غرب، این دشمنی‌ها و طمع‌ورزی‌ها نسبت به ایران بسیار بیشتر شد.

استاندار کرمانشاه به تشریح ابعاد دشمنی‌های قدرت‌های بزرگ طی سال های پس از پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: طی این مدت دشمنان از تمام تمهیدات، ترفندها و توطئه‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی برای مقابله با انقلاب بهره گرفتند و خوشبختانه ناکام ماندند.

رازانی افزود: قدرت‌های بزرگ پس از ناکام ماندن در همه عرصه‌ها، این دشمنی‌ها را به حوزه اقتصاد کشاندند و به ایجاد تحریم‌های اقتصادی بسیار گسترده روی آوردند.

این مسئول ادامه داد: در چنین شرایط دشواری که کشور در معرض تهدید توطئه‌های دشمنان بود، رهبر فرزانه انقلاب مانند گذشته برای حل این مشکل به صحنه آمدند و مجموعه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

وی با تاکید بر جایگاه بسیار مهم اقتصاد در معادلات بین‌المللی، اظهار کرد: در دنیای امروز اگر کشوری خواهان حفظ استقلال، نقش‌آفرینی در نظام بین‌المللی و مطالبه حقوق مسلم خود است باید به‌دنبال افزایش قدرت اقتصادی خویش باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: قدرت اقتصادی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا امنیت ملی و جایگاه استراتژیک کشور حفظ شود و رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سیاست‌ها خواسته‌اند یک خط مشی صحیح در اقتصاد کشور ترسیم کنند تا به‌عنوان یک رهنمود برای افزایش قدرت و امنیت ملی به‌کار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تنها مختص به دوران تحریم نیست، گفت: اقتصاد یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در امنیت ملی است و در آینده نیز باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با قدرت تمام دنبال شود.

استاندار کرمانشاه خدمات بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی را بسیار گسترده و ارزشمند دانست و گفت: مجموعه بسیج طی این سال‌ها خدمات بسیار زیادی را در عرصه‌های اقتصاد و اشتغال انجام داده و امیدواریم با برنامه‌ریزی و هم‌فکری زمینه نقش‌آفرینی هرچه بیشتر بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار