رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد: در مجموع 28 هزار نفر در استان در بخش صنعت شاغل هستند.
کد خبر: ۱۴۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 14 December 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد: در مجموع 28 هزار نفر در استان در بخش صنعت شاغل هستند.

رضا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آخرین شاخص های وزارت صنعت، معدن و تجارت، کرمانشاه از نظر تعداد پروانه های صنعتی رتبه 25، از نظر سرمایه گذاری رتبه 18 کشوری و از نظر اشتغال رتبه 19 را در کشور دارد.

وی اضافه کرد: عمده سرمایه گذاری های استان در سه واحد پتروشیمی و 2 کارخانه سیمان متمرکز است که بیش از نصف سرمایه گذاری های صنعتی استان را شامل می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: عمده سرمایه گذاری صنعتی استان به ترتیب در صنایع غذایی و دارویی، شیمیایی، سلولوزی، کانی غیرفلزی، نساجی، چرم، پوشاک و الکترونیک متمرکز است.

رحیمی عمده نیاز صنعت در استان کرمانشاه را سرمایه گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: کرمانشاه به لحاظ معادن، نیروی کار خوب و سیستم های حمایتی زمینه مناسبی برای رشد صنعت دارد.

وی گفت: سال گذشته 6 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل کمک های فنی اعتباری ملی و 20 میلیارد ریال از محل کمک های فنی اعتباری استان برای صنعت استان اعتبار اخذ شد که در مجموع با احتساب منابع بانکی به 110 میلیارد ریال رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: با این میزان اعتبار بیش از 12 طرح کوچک و متوسط صنعتی با اشتغال زایی 474 نفر به بانک ها معرفی شد.

** فعال سازی بیش از 50 واحد صنعتی راکد

رحیمی به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و گفت: در سال 93 توانستیم عمده تسهیلات سفر مقام معظم رهبری را جذب کنیم که با کمک آن بیش از 50 واحد صنعتی راکد فعال شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فعال سازی واحدهای راکد را یکی از اولویت های مسئولان دانست و اظهار داشت: این واحدها سرمایه های استان هستند.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای بیش از90 هزار نفر بیکار است که حدود 70 درصد آنها فاقد مهارت هستند.

در جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران استان کرمانشاه رتبه دوم بیکاری در کشور را داراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار