مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه میزان بارش‌های استان در پاییز سال جاری را دو برابر پاییز سال گذشته دانست.
کد خبر: ۱۴۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 22 December 2015
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه میزان بارش‌های استان در پاییز سال جاری را دو برابر پاییز سال گذشته دانست.

مهندس شاهرخ پارسا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، میزان بارش‌های استان در پاییز سال جاری را 330 میلیمتر اعلام کرد که عمدتا بصورت بارش باران بوده است.

وی گفت: بارش‌های پاییزی استان در مقایسه با سال گذشته که 174 میلیمتر بوده رشد دو برابری و نسبت به میانگین بلندمدت که 140 میلیمتر بوده، دو و نیم برابر شده است.

پارسا میانگین بارش‌های استان در طول یک سال کامل زراعی را بر اساس آمارهای بلندمدت 468 میلیمتر اعلام کرد و گفت: در پاییز امسال تقریبا 70 درصد بارش‌های یک سال را در استان داشته‌ایم.

وی افزود: با وجود بارش‌های مناسب پاییز امسال، اما بدلیل خشکسالی دو دهه اخیر و کاهش بارش‌ها، طی این دو دهه با 600 میلیمتر کاهش بارندگی در استان و 1300 میلیمتر کاهش بارندگی در کرمانشاه مواجه‌ایم و برای جبران این کاهش‌ها نیاز است چند سال پربارش داشته باشیم تا جبران خشکسالی سنوات گذشته و خشکسالی آب‌شناسی گردد.

پارسا به رشد 40 درصدی بارش‌های پاییز امسال کشور در مقایسه با میانگین بلندمدت نیز اشاره کرد و گفت: رشد بارش‌های پاییزی استان از میانگین کشور بالاتر بوده  است.

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی بارش‌های استان در زمستان امسال نیز گفت: پیش بینی می‌شود بارش‌های زمستان امسال بیشتر از سال گذشته باشد. همچنین احتمالا بارش‌های زمستانی امسال در بهمن ماه بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین با نادرست دانستن شایعات مطرح شده مبنی بر سرمای شدید زمستان امسال و وقوع پدیده "النینو"، گفت: پیش بینی می‌شود از نظر دمایی، دی ماه امسال تغییر چندانی نسبت به بلندمدت نداشته باشیم و دمای ماه‌های بهمن و اسفند تا دو درجه گرمتر از بلندمدت باشد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار