طی مراسمی که با حضوراستاندار کرمانشاه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری، مدیران کل ادارات استان، روسای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد، از پژوهشگر برتر سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۱۵۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 23 December 2015
طی مراسمی که با حضوراستاندار کرمانشاه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری، مدیران کل ادارات استان، روسای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد، از پژوهشگر برتر سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، در این همایش که توسط استانداری کرمانشاه با همکاری دانشگاه رازی در محل سالن علوم این دانشگاه برگزار شد، از دکتر محمدرضا عباسی رئیس گروه پژوهش‌های برنامه‌ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی سازمان جهاکشاورزی استان کرمانشاه به خاطر ارائه 3 مقاله ISI ، 4 مقاله علمی- پژوهشی و  5 مقاله در کنفرانس‌ها و سمینارها تجلیل به عمل آمده و به عنوان پژوهش‍‌گر برتر بخش کشاورزی استان انتخاب گردید.

دکتر عباسی در گتگویی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها و مقالات وی در طول یکسال گذشته ارئه شده گفت: فعالیت‌های انجام شده پیرامون مسائل و مشکلات بخش کشاورزی می‌باشد.

وی هدف از فعالیت‌های پژوهشی و علمی خود را تلاش برای بهبود وضعیت اقتصاد کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان بیان کرده و افزود: پژوهش‌ها و مقالات علمی ارئه شده در بخش کشاورزی در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد، تاثیر سیاست‌های دولت بر اقتصاد روستائیان، گردشگری روستایی، توریسم روستایی و... بوده که همگی ازسیاست‌های دولت در این بخش است.

رئیس گروه پژوهش‌های برنامه‌ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی سازمان جهاکشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به  تشریح اهمیت نظارت بر طرح‌های پژوهشی و کاربردی در سطح استان پرداخته و خاطرنشان کرد: توسط این گروه نظارت بر 26 طرح مرکز تحقیقات سرارود از ابتدا تا به نتیجه رسیدن انجام شده تا به موفقیت برسند.

وی تصریح کرد: گروه پژوهش‌های برنامه‌ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی سازمان جهادکشاورزی مشکلات اجرایی بخش کشاورزی و طرح‌های تحقیقاتی را برنامه‌ریزی کرده و به مرکز  تحقیقات انتقال داده که بعضی از این طرح‌ها انجام شده و بعضی دیگر نیز در حال انجام است.

عباسی با اشاره به نظارت و برنامه‌ریزی پایان‌نامه‌های فوق لیسانس و دکترای بخش کشاورزی گفت: سعی شده به صورت عملی دانشجویان روی مشکلات و مسائل طرح‌های این بخش کار کنند و از نزدیک با مطالب علمی آشنا گردند.

وی یکی از طرح‌های ارائه شده در همایش را  مطالعه برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: در این طرح برنامه چهارم و پنجم توسعه و تاثیری که بر اقتصاد روستایی دارد بررسی شده و نقاط قوت و ضعف هر کدام از برنامه‌ها شناسایی شده و پیشنهاداتی برای بهبود برنامه و افزایش درآمد کشاورزان ارائه شده است.

عباسی با اشاره به اینکه طرح‌های تحقیقاتی باید کاربردی باشد خاطرنشان کرد: خیلی از طرح‌های تحقیقاتی که انجام می‌شود کاربردی نیست و هزینه‌ای که برای آن صرف شده هدر می‌رود که در این زمینه باید طرح‌های تحقیقاتی تاثیرگذار باشد و نتایج قابل قبولی را ارئه دهد.

رئیس گروه پژوهش‌های برنامه‌ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی سازمان جهاکشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد:پژوهش‌های بنده نیز در بخش کشاورزی شامل مشکلات اقتصادی کشاورزان، نوع فعالیت، ارقامی که در تولید تایرگذار بوده و ایجاد اشتغال درآمدزا برای آنان می‌باشد.

عباسی گفت: جهت ایجاد اشتغال جدید در بخش کشاورزی باید بتوانیم تحقیقات خود را در بخش صنایع تبدیلی و جانبی در روستاهها به‌کار گیریم تا درآمد کشاورزان افزایش یابد که این امر باعث می‌گردد مهاجرت به شهرها کمتر شود و کشاورزان در روستاها بمانند.

گفتنی است دکتر محمدرضا عباسی رئیس گروه پژوهش‌های برنامه‌ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی سازمان جهاکشاورزی استان کرمانشاه دارای 23 سال سابقه کار اجرایی در جهادکشاورزی بوده و در 8 سال اخیرنیزهمزمان با فعالیت اجرایی، فعالیت پژوهشی داشته و دارای مدرک دکترا در حوزه اقتصاد و توسعه روستایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار