مجری رادیو و تلویزیون در کرمانشاه گفت: مسابقات سراسری قرآن بازتاب خوبی در رسانه‌ها داشته و پوشش خبری مناسب از این مسابقات به عمل آمده است.
کد خبر: ۱۵۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 24 December 2015
مجری رادیو و تلویزیون در کرمانشاه گفت: مسابقات سراسری قرآن بازتاب خوبی در رسانه‌ها داشته و پوشش خبری مناسب از این مسابقات به عمل آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عاطفیان چهارشنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به میزبانی استان کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار داشت: ماهیت این مسابقات قرآنی به عنوان رویداد بزرگ معنوی و فرهنگی در استان و بازتاب آن در کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: این اتفاق خوشایند فرهنگی و قرآنی بعد از دهه‌ها نصیب استان شده که باید از فرصت های ایجاد شده برای ترویج بهتر معارف و فرهنگی قرآنی تلاش شود.

عاطفیان ادامه داد: به خاطر شرایط استراتژیک و مرزی بود استان این مسابقات رنگ و بویی متفاوت و با اهمیت یافت هر چند در سایر استان‌های بزرگی چون اصفهان، مشهد و... برگزاری مسابقات توجه بسیاری را معطوف می کرد اما در کرمانشاه این مراسم و جشن بزرگ قرآنی حلاوت ویژه ای داشت که بسیار قابل تحسین است.

وی اظهار داشت: استقبال های به عمل آمده با توجه به اطلاع رسانی های مطلوب مکتوب، بصری و دیداری و پخش مستمر تیزر سی و هشتمین مسابقات سراسری قرآن کریم توسط مرکز صدا و سیمای استان که از ۲۰ روز پیش از آغاز شد، بر برکت و رونق این محافل افزود و تعامل‌ها را بالاتر برد.

عاطفیان گفت: همچنین این مسابقات به دلیل وحدت قومی احزاب شیعه و سنی در استان با همزمان شدن هفته وحدت و ولایت حضرت رسول اکرم(ص) بازتاب خوبی دارد و نیز با توجه به تهدید تکفیری ها در منطقه بر اهمیت مسابقات افزوده است.

وی گفت: در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به ویژه برنامه «خانه مهربانی» که مختص به خانواده‌ها می باشد در راستای اطلاع رسانی سی و هشتمین مسابقات سراسری به میزبانی استان فعالیت‌های خوبی انجام گرفت و در اکثر اجرایی های تلویزیونی که به شخصه انجام دادم این رویداد بزرگ قرآنی را یادآور شدم.

عاطفیان تصریح کرد: با توجه به اینکه چند روزی از افتتاح این مسابقات سراسری قرآنی گذشته  اما برخی مسولان حضور چندانی در مسابقات نداشته اند که اگر در روزهای باقی مانده توفیق حضور در مراسم را پیدا کنند قطعا اثر مثبت بیشتری در ترویخ فرهنگ قرآنی خواهد داشت.

عاطفیان افزود: شبکه استانی زاگرس در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر با اعزام خبرنگار مجرب و واحدهای سیار در قالب فرصت های به دست آمده به ضبط برنامه و مصاحبه های متعدد اهتمام داشته است.

وی از حضور شکوفه های قرآنی و بازدید نونهالان مهدهای قرآنی ابراز رضایت و شادمانی کرد و گفت: خوشبختانه برکت این همایش در حین اجرای مسابقات قابل مشاهده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور استعداد های فراوان قرآنی در استان و کشور باشیم.

عاطفیان همچنین دکور اجرای این مسابقات را بسیار قوی ارزیابی کرد و گفت: همه استان تا محل برگزاری از تبلیغات جانبی خوبی برخوردار بود اما در سالن های ورودی این تبلیغات گسترده و جذاب تر می‌توانست باشد.

وی فضای قرآنی ایجاد شده در استان را مثبت و شایسته دانست و اظهار داشت: برای برگزاری این مسابقات تدابیر معنوی و مادی در نظر گرفته شده اما بعد از مسابقات نیز باید تجمیعی سازنده برای همه محافل به صورت متمرکز و متحد با فعالیتی مستمر در نظر گرفته شود چرا که مسابقات نشان داد یکی از زیبایی های این محافل معنوی حضور اهالی قرآنی در یک مکان واحد و مناسب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار