نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حماسه ۹ دی روز بصیرت مردم است و این روز باید تا همیشه تاریخ جاودانه بماند.
کد خبر: ۱۵۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 25 December 2015
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حماسه ۹ دی روز بصیرت مردم است و این روز باید تا همیشه تاریخ جاودانه بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته در کرمانشاه با تبریک هفته وحدت و فرارسیدن میلاد نبی خاتم(ص) اظهار داشت: تمام مسلمانان به اتحاد و همدلی دعوت شدند و باید رشته وحدت روز به روز در میان مسلمانان محکم‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  با بیان اینکه کلمه «وحدت» ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره)است، گفت: به لطف الهی روز به روز شاهد قوت گرفتن وحدت مسلمین هستیم و در سال‌های اخیر نیز هم افزایی مطلوبی میان برادران اهل تسنن و شیعه در کشور مشاهده شده است.

آیت‌الله علما برگزاری نشست‌های مشترک میان شیعه و اهل تسنن  در جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی را نشان از وحدت حاکم در این کشورها دانست و گفت: وحدت مسلمانان از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه کرمانشاه به جمعیت بالغ بر یک و نیم میلیاردی مسلمانان با ثروت و اندوخته‌های فروان در جهان اشاره کرد و گفت: امروز دنیای اسلام بیدار شده و عمق اهمیت مسئله وحدت را بیش از پیش مورد توجه قرار دادند.

آیت الله علما خواستار رفع بعضی اختلافات فکری و کلامی مسلمانان در محافل علمی و... شد و بیان کرد: حفظ وحدت، برادری و رفاقت شیعه و سنی در کشور از اوجب واجبات است که خوشبختاته این وحدت در استان کرمانشاه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه وحدت و همدلی و برادری را نیاز امروز مسلمانان جهان در برابر توطئه‌های شوم استکبار دانست و گفت: دشمنان ما بیکار ننشسته‌اند و برای بر هم زدم وحدت مسلمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

نباید به دشمن اعتماد کرد

خطیب جمعه کرمانشاه به مناسبت‌های ملی پیشرو اشاره و عنوان کرد: ۹ دی روز بصیرت و آگاهی و ادای تکلیف مردم است و باید این روز تا همیشه در تاریخ ماندگار و جاودانه بماند.

وی اقدام کینه توزانه آمریکا در بلوکه کردن یک و نیم میلیاد دلار از پول ایران به بهانه مسئله لانه جاسوسی را نمونه‌ای از فتنه‌های آمریکا برشمرد و گفت: باید بیش از پیش مراقبت توطئه دشمن باشیم و به او اعتماد نکنیم چرا که اقدام کینه توزانه آمریکا بعد از امضای برجام نیز مشاهده شد.

وی اما به سالروز تشکیل نهضت سوادآموری به فرمان امام خمینی(ره) در هفت دی اشاره کرد و تشکیل این سازمان را از اقدامات موفق و مفید بعد از پیروزی انقلاب نام برد و گفت: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای ریشه کن کردن بی‌سوادی می‌توانیم بگوییم تقریبا می‌توان گفت که دیگر بی‌سواد نداریم.

خطیب جمعه این هفته کرمانشاه اما در خصوص انتخابات‌های پیشرو در کشور گفت: متولیان امر مراقب باشند تا در عرصه انتخابات ملاک و معیارهای مد نظر امام(ره) و مقام معظم رهبری اجرایی شود تا جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های پیش در عرصه انتخابات نماد اقتدار در جهان باشد.

آیت الله علما  با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) به مسیحیان گفت: اروپا و آمریکا تنها مدعی پیروی از حضرت مسیح(ع) هستند و بد نیست که آنها از دستورات مسیح(ع) اطاعت کنند چرا که امروز مدعیان پیروی از مسیح(ع) مردم بی‌گناه را در دنیا  به خاک و خون می‌کشانند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: امروز سردمداران پیروی از مسیح(ع) مسلمانان و افراد بی‌گناه را در عراق، سوریه، یمن، آفریقا و... به خاک و خون می‌کشند و جای سوال دارد که آیا حضرت عیسی از این جنایات راضی است؟

امام جمعه کرمانشاه خطاب به دشمنان اسلام گفت: اگر روزی مقدسات ما شود، ملت ایران برای حفظ مقدساتشان از همه هستی خود وجان ومالشان می‌گذرند و جواب کوبنده‌ای به دشمن خواهند داد.

آیت الله علما در پایان سالروز واگذاری امر صیانت از فرودگاه‌های کشور به سپاه پادسداران را یادآور شد و افزود: از تلاش و زحمات سپاه پاسدارن در حفظ و صیانت از فرودگاه‌ها قدردانی می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار