مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۵۶ هزار و ۱۸۰ مورد بازدید از ابتدای سال تاکنون از مراکز عرضه و فرآوری مواد خام دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۵۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 28 December 2015
مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۵۶ هزار و ۱۸۰ مورد بازدید از ابتدای سال تاکنون از مراکز عرضه و فرآوری مواد خام دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می استان انجام شده است.

مهدی ظفری‌پور در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در طول هشت ماهه ابتدای امسال 56 هزار و 180 مورد بازدید از مراکز عرضه و فرآوری مواد خام دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در طول بازدیدهای انجام شده، چهار هزار و 758 مورد غیربهداشتی گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 33 درصد افزایش مورد غیربهداشتی در این مراکز به ثبت رسیده است.

ظفر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌پور گفت: در طول این مدت 65 هزار و 499 کیلوگرم فرآورده غیرمجاز ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 59 هزار و 412 کیلوگرم  ضبط فرآورده غیرمجاز، افزایش نشان داده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 228 مرکز غیرمجاز عرضه و فرآوری مواد خام دام و طیور پلمپ شده است، افزود: در بحث بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سال تاکنون توجه به بررسی‌‌‌‌‌‌های  آزمایشگاهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

ظفر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌پور با اشاره به اینکه در طول این مدت 803 نمونه‌برداری بر مواد خام و فرآورده‌‌‌‌‌های دام و طیور انجام شده است، بیان کرد: در طول این مدت 24 هزار کیلوگرم مواد غیربهداشتی دامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و 86 هزار کیلوگرم مواد خام و فراورده‌های طیور غیر بهداشتی معدوم شده است.

وی به افزایش اقدامات پیشگیرانه در زمینه کشتار غیرمجاز بیرون از کشتارگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مجاز دام و طیور در این مدت اشاره کرد و گفت: عملکرد کشتارگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دام و طیور از ابتدای سال تاکنون 10 تا 20 درصد افزایش یافته است.

ظفری‌پور از افزایش نظارت در این مدت خبر داد و افزود: با ارسال کد 9 رقمی درج شده بر روی بسته‌‌های مرغ گرم و منجمد خریداری شده  به سامانه پیامکی 30008903، از سلامت محصول و روند تهیه محصول از ابتدا تا زمان عرضه می‌‌‌‌توان اطلاع یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار