نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دولت و وزارت خارجه باید مقابل اقدامات آمریکا محکم بایستند و به شدت مراقب توطئه های آنان باشند زیرا آمریکایی ها هرگز قابل اعتماد نیستند.
کد خبر: ۱۵۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 01 January 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دولت و وزارت خارجه باید مقابل اقدامات آمریکا محکم بایستند و به شدت مراقب توطئه های آنان باشند زیرا آمریکایی ها هرگز قابل اعتماد نیستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: هنوز جوهر امضای توافق برجام خشک نشده، آمریکا تحریم های جدید علیه ایران تصویب کرده و با مصادره اموال جمهوری اسلامی، دست به دزدی زده است.

وی اضافه کرد: دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند نباید گول لبخند و عکس گرفتن با آمریکایی ها را خورد، برای همین فریبکاری آنها بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به نامه 9 ماده ای رهبر انقلاب در باره اجرای برجام اشاره و اظهار کرد: این نامه باید محور حرکت دولت قرار بگیرد که طبق آن باید اورانیوم غنی شده به صورت تدریجی از کشور خارج می شد نه در یک مرحله.

وی تاکید کرد: باید حق خود را از آمریکایی ها بگیریم و منتظر تحقق وعده های آنان نباشیم.
امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: نباید همه توان و نگاه کشور معطوف به برجام و غرب باشد و در راستای اقتصاد مقاومتی باید استعدادها و پتانسیل هر منطقه و استان کشف و استخراج شود.

آیت الله علما در ادامه به دیدار شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب اشاره و عنوان کرد: رهبر انقلاب هم مانند امام راحل بر وحدت کشورهای جهان اسلام تاکید کرد و از علما و روشنفکران خواست که با آگاه کردن ملت ها، تمدن اسلامی را تببین و زمینه شکل گیری آن را مهیا کنند.

دولت های اسلامی از ایران یاد بگیرند

به گفته آیت الله علما؛ یک و نیم میلیارد مسلمان جهان با وجود داشتن ذخایر عظیم انرژی، اسیر تفرقه دشمن شده و نمی توانند از ظرفیت های خود استفاده کنند.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: آیت الله زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه با آن وضعیت اسف بار زندانی و شش فرزند و همسرش شهید شده اند و هنوز هم از وضعیت او خبری نیست؛ اگر دنیای اسلامی متحد بود باید اکنون فریاد 54 کشور اسلامی علیه این ظلم های آشکار به آسمان می رفت.

وی گفت: دشمنی ابرقدرت ها با اسلام و اسلام گرایی پایانی ندارند و آنان اکنون در تلاشند تا اسلام را از طریق گروه هایی مانند داعش به ملت ها معرفی کنند.

آیت الله علما از سایر دولت های اسلامی خواست که از ایران یاد بگیرند که چگونه مقابل ابرقدرت ها ایستاده و بر دهان آنان زده است.

برای حل مشکل بدپوششی باید همه جامعه بسیج شوند

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش در باره 17 دی سالروز کشف حجاب هم گفت: رضاخان بی عقل و قلدر به دنبال اجرای توطئه استعماری کشف و حذف حجاب بود و نمی فهمید که خالق انسان بهتر از همه می داند که رفتار و پوشش زن و مرد باید چگونه باشد و این موضوع در قرآن تصریح شده است.

وی با اشاره به وضعیت حجاب از خانواده ها درخواست کرد که در مسیر پوشش خداپسندانه و شرعی کوشش کنند و مراقب آینده فرزندان خود باشند.

به اعتقاد علما، البته حل مشکل بد پوششی تنها در توان دولت نیست و برای اصلاح آن همه مردم باید دست به دست هم دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار