فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: توسط این قرارگاه 9 پروژه بزرگ در کشور که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در قالب طرح به دولت معرفی کرده ایم که در صورت عملیاتی شدن تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 16 January 2016
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: توسط این قرارگاه 9 پروژه بزرگ در کشور که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در قالب طرح به دولت معرفی کرده ایم که در صورت عملیاتی شدن تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار عبادالله عبدالهی جمعه شب در مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای پنج در مسجد جامع سنقروکلیایی افزود: برای اجرای این طرح ها تاکنون 25 میلیارد دلار هزینه شده و برای تکمیل آن به دو و نیم میلیارد دلار نیاز است و کمتر از 2 سال دیگر هم به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی یکی از 9 طرح ذکر شده می باشد گفت: در صورت به بهره برداری رسیدن این طرحها 40 میلیارد دلار برای کشور سود خواهد داشت و ایران اسلامی به صادر کننده بنزین تبدیل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: تاکنون بیش از 2 هزار پروژه ملی و استانی توسط قرارگاه به انجام رسیده و حدود 150 هزار نفر حقوق بگیر داریم.

احداث پروژه های مهمی از قبیل مخازن آب به میزان 24 میلیارد متر مکعب، خط انتقال آب و گاز و سایر زیرساختهای ریلی و جاده ای از طرحهای بزرگ ساخته شده توسط قرارگاه سازندگی است که سردار عبدالهی به آنها اشاره کرد.

وی امنیت را بزرگترین نعمت در ایران اسلامی ذکر کرد و آن را به برکت خون شهدا و جانفشانیهای آنان دانست و رفع بیکاری را با تبدیل کردن ایران به کارگاه سازندگی با تدبیر مسئولان مورد تاکید قرار داد.

فرمانده قرارگاه سازندگی اهمیت موفقیت عملیات کربلای پنج را تشریح کرد و گفت: با وجود دژهای مستحکم و نفوذ ناپذیر دشمن، رزمندگان اسلامی که از اراده قوی و محکم برخوردار بودند توانستند با هشت روز عملیات، منطقه را به تصرف خود در آورند.

وی انهدام و ضربه به 83 یگان پیاده، 70 هواپیما و هشت هزار ماشین آلات دشمن را از دست آورد عملیات کربلای پنج عنوان کرد و گفت: با پایان یافتن این عملیات، رسانه های خارجی برتری قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران را تایید کردند.

برگزاری مراسم عزاداری با مداحی مداحان اهل بیت و سینه زنی شرکت کنندگان از دیگر برنامه های یادواره شهدای کربلای پنج در سنقروکلیایی بود.

سنقروکلیایی 416 شهید را تقدیم انقلاب کرده و شهیدان اسمعلی فرهنگیان، ابراهیم صدری، شادلله سلیمی، بهزاد غیاثی، حجت الله احمدی، شاه ولی نصرتی، علی اشرف شریفی و بهرام خسروی درعملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار