معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال ۹۴ بیش از ۱۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه خودکفا می‌شوند.
کد خبر: ۱۶۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 19 January 2016
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال ۹۴ بیش از ۱۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه خودکفا می‌شوند.

رشید جلیلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون خودکفایی یک‌هزار و 186 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان محقق شده است، اظهار داشت: خانوارهای مددجو پس از دریافت تسهیلات اشتغال، ایجاد کسب و کار زود بازده، موفقیت در طرح و ایجاد منبع درآمدی پایدار خودکفا تلقی شده و در نهایت از گردونه حمایتهای این نهاد خارج می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه به اجرای طرح خودکفاکردن خانوارهای مددجو از سال 1384 اشاره و خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته بیش از 13هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان پس از توانمندی خودکفا شده‌اند.

جلیلیان با بیان  اینکه امسال بیش از 2هزار و 611 طرح خودکفایی از سوی مددجویان در استان کرمانشاه اجرا شده است، اظهار کرد: کمیته امداد در راستای حمایت و پشتیبانی از خانوارهای توانمندی که خودکفا می‌شوند به آنان کارت همت اعطا می‌کند.

وی افزود: درراستای اجرای این طرح ها بالغ بر 312 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات اشتغال تامین شده از محل اعتبارات قرض الحسنه بانکی و اعتبارات امدادی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه اعطا شده است.

جلیلیان با اشاره به اینکه خودکفایی خانوارهای تحت حمایت تنها سبب قطع کمک معیشت ماهیانه آنان می‌شود، گفت: با خودکفایی خانوارهای مددجو سایر خدمات و کمک‌‌های مادی و معنوی کمیته امداد نه‌تنها قطع نمی‌شود بلکه خانوارهای مذکور با بهره‌مندی از کارت همت در اولویت دریافت سایر خدمات این نهاد قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار