دبیر حزب کارگزاران سازندگی استان کرمانشاه گفت: در استان حتی یک کاندیدای اصلاح طلب برای حضور در انتهابات مجلس دهم تایید صلاحیت نشده است.
کد خبر: ۱۷۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 02 February 2016
دبیر حزب کارگزاران سازندگی استان کرمانشاه گفت: در استان حتی یک کاندیدای اصلاح طلب برای حضور در انتهابات مجلس دهم تایید صلاحیت نشده است.

مهدی نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، فضای فعلی حاکم بر جامعه در حالیکه کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات مانده را سرد ارزیابی کرد و افزود: پس از تایید صلاحیت کاندیداها توسط هیات‌های اجرایی فضای انتخاباتی به سوی گرم شدن می‌رفت که با عملکرد هیات‌های نظارت و رد صلاحیت گسترده کاندیداها به سردی گرایید.

وی رد صلاحیت کاندیداها در استان کرمانشاه را گسترده‌تر از دیگر استانها دانست و گفت: در استان حتی یک کاندیدای اصلاح طلب تایید صلاحیت نشده است.

نوروزی با بیان اینکه این رد صلاحیت‌ها بر میزان مشارکت و حضور مردم تاثیرگذار خواهد بود، گفت: با موضع گیری رییس جمهور و برخی مسئولین امیدواریم تعداد دیگری از کاندیداها که واجد شرایط هستند و حق آنهاست که تایید صلاحیت شوند، مورد تایید قرار گیرند تا فضای موجود تغییر کرده و تنور انتخابات گرم شود.

دبیر حزب کارگزاران استان کرمانشاه این موضوع که کاندیداهای رد صلاحیت شده از هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب هستند را رد کرد و گفت: بعنوان نمونه در سطح کشور از کاندیداهای حزب کارگزاران حتی یک نفر تایید نشده و در مقابل تمام کاندیداهای حزب موتلفه تایید صلاحیت شده‌اند. به واقع عملکرد هیات‌های نظارت بستری برای حضور کانیداهای اصولگرایان فراهم کرده است.

وی همچنین با رد اینکه کثرت ثبت‌نام کنندگان برای فشار بر شورای نگهبان صورت گرفته، در خصوص دلیل افزایش کاندیداها در این دوره گفت: جمعیت باسواد و آگاه کشور که خواهان مشارکت در تعیین سرنوشت و خدمت هستند بالا رفته و این جای خوشحالی دارد. اکنون افراد بسیاری هستند که وقتی توان خود را با توان و عملکرد نمایندگان فعلی مقایسه می‌کنند می بینند از آنها بالاترند و لذا احساس تکلیف می‌کنند که در صحنه حضور یابند. اینکه گفته می‌شود عده‌ای برای فشار بر شورای نگهبان و فضاسازی با علم به رد صلاحیت شدن ثبت نام کرده‌اند ساخته ذهن اصولگرایان است و به واقع چنین نیست.

نوروزی با غیررقابتی دانستن انتخابات مجلس در صورت ادامه این روند، اظهار کرد: اگر کاندیداهای مطرح اصلاح طلبان در روزهای آتی تایید صلاحیت نشوند، رقابت انتخاباتی بین خود اصولگرایان خواهد بود. بعنوان نمونه ما چهار کاندیدای مطرح اصولگرا در کرمانشاه داریم که با هم رقابت خواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه امیدواریم کاندیداهای شاخص اصلاح طلب به صحنه رقابت برگردند، گفت: برای تحقق مشارکت حداکثری نیاز است تعدادی از کاندیداهای اصلاح طلب تایید صلاحیت شوند، لذا اکنون چشم همه به سمت شورای نگهبان است.

نوروزی ادامه داد: با همه این شرایط چون احساس تکلیف می‌کنیم و برای دفاع از آرمانهای انقلاب در انتخابات حضور خواهیم داشت و این حضور نشان دهنده دلسوزی و وفادارای اصلاح طلبان به انقلاب است.

وی افزود: اگر چه کاندیداهای خودمان را نداریم و کاندیداهای مورد حمایتمان تایید صلاحیت نشده‌اند، اما در انتخابات حضور خواهیم یافت و به سمت کاندیداهایی خواهیم رفت که گفتمانشان به گفتمان اصلاح طلبی نزدیکتر باشد.

نوروزی در ارزیابی‌اش از ترکیب مجلس آینده نیز گفت: بر اساس تحلیل و مشاهدات صورت گرفته، نگاه عموم مردم به سمت اصلاح طلبان است، زیرا نیازها و خواست مردم با شعارها و برنامه‌های اصلاح طلبان همسو است.

دبیر حزب کارگزران سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: با وضعیت موجود که کاندیداهای اصلاح طلبان تایید صلاحیت نشده‌اند، معتقدم اکثریت مجلس آینده از آن نمایندگان نزدیک و همسو با دولت خواهد بود.

وی در خصوص موضع احزاب اصلاح طلب استان و اینکه آیا بر اساس ائتلاف روی کاندیداهای مشترکی در انتخابات مجلس حاضر خواهند شد، گفت: معتقدیم در این مقطع که رقابتی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان نیست، ضرورتی برای اجماع و ائتلاف وجود ندارد. ما در حزب کارگزاران معتقدیم در این مقطع هر حزبی باید بر اساس کارکردش تلاش کند نقش خود را در آگاه سازی و افزایش مشارکت مردم ایفاء کند.

وی افزود: ما در حزب کارگزاران سازندگی فعلا بصورت مستقل عمل می کنیم، البته با سایر احزاب اصلاح طلب همکاری و همراهی داریم. همچنین چنانچه کاندیداهای شاخص رد صلاحیت شده اصلاح طلبان برگردند، احزاب اصلاح طلب یکپارچه و متحد در انتخابات حضور خواهند یافت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار