معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۵۴ درصد از واحدهای این استان با ۲۷۳ واحد مربوط به صنایع کانی غیرفلزی همچون صنایع ساختمانی است.
کد خبر: ۱۷۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 02 February 2016
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۵۴ درصد از واحدهای این استان با ۲۷۳ واحد مربوط به صنایع کانی غیرفلزی همچون صنایع ساختمانی است.

محسن رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها تا پایان شهریور ماه امسال پس از واحدهای احداثی در بخش صنایع کانی غیرفلزی، واحدهای احداثی در صنایع شیمیایی با 27 درصد و 251 واحد در رتبه دوم بیشترین تعداد واحدها قرار دارد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری در صنایع شیمیایی با 47.8 درصد و به مبلغ یک هزار 600 میلیارد تومان و پس از آن مربوط به صنایع کانی غیر فلزی با 21 درصد و به مبل 700 میلیارد تومان است.

رستمی بیشترین اشتغالزایی استان کرمانشاه را مربوط به واحدهای فعال در بخش کانی غیر فلزی دانست و افزود: این بخش 28.5 درصد از اشتغال استان به تعداد هشت هزار و 136 نفر را به خود اختصاص داده است و پس از این بخش صنایع غذایی و صنایع شیمیایی هر یک با سهم 25 درصدی با هفت هزار و 200 نفر و هفت هزار و 160 نفر بیشترین زمینه اشتغال را فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدیدها و گزارش‌ها دریافتی به طور میانگین 23 درصد از واحدهای صنعتی احداثی استان کرمانشاه هم اکنون تعطیل هستند، اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای 950 واحد صنعتی و 250 واحد معدنی است.

رستمی با بیان اینکه  واحدهای تولید سیمان و کاشی از جمله واحدهای صنایع کانی غیر فلزی محسوب می‌شوند، افزود: استان کرمانشاه دارای دو واحد تولید سیمان و سه واحد تولید کاشی است که با وجود مشکلات کمتر از ظرفیت اسمی تولید می‌کنند.

وی به ظرفیت تولید سالانه اشاره و اظهار کرد: سه واحد تولید کاشی استان کرمانشاه سالانه 23    میلیون مترمکعب کاشی را با اشتغالزایی یک هزار و 400 نفر تولید می‌کند همچنین دو واحد تولید سیمان سالانه سه هزار و 600 تن سیمان تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی به دلیل جایگاه مناسب کشاورزی به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارد، گفت: موقعیت جغرافیایی این استان و نزدیکی به مرز زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاران جهت افزایش صادرات فراهم کرده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز از دیگر بخش‌های استان کرمانشاه است که به توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار