مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: شهدای فرهنگی کلاس‌های درس را به جبهه‌ها بردند و در آنجا به شاگردان خود درس عاشقی دادند.
کد خبر: ۱۷۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 03 February 2016
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: شهدای فرهنگی کلاس‌های درس را به جبهه‌ها بردند و در آنجا به شاگردان خود درس عاشقی دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سلیمان محبی صبح امروز در یادواره 170 شهید فرهنگی استان کرمانشاه اظهار کرد: شهیدان فرهنگی کلاس‌های درس را به جبهه‌ها بردند و به شاگردان خود درس عاشقی دادند.

وی با بیان اینکه شهدای فرهنگی برای حفظ دین و برقراری امنیت میهن اسلامی کلاس‌های درس خود به جبهه‌ها کشاندند، افزود: معنای تاریخ در حرکت این شهیدان نهفته است که جامعه انسانی را متحول کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هدف از برگزاری این چنین یادواره‌هایی را معرفی معلمان شهید به دانش‌آموزان دانست و بیان داشت: دانش‌آموزان باید با رشادت‌ها و فداکاری‌های این شهدا آشنا شوند.

محبی بیان داشت: دانش‌آموزان با الگوبرداری از معلمان شهید و دیگر شهدای گرانقدر باید بدانند برای حفظ کشور چه باید کرد؛ این شهدا بودند که تاریخ را آفریدند.

وی با تصریح اینکه حرکت شهید فرهنگی دو وجه بارز دارد، گفت: آنها در درجه اول معلم بودند و در مسیر گسترش علم و فرهنگ کار می‌کردند و در مسیر دفاع از دین و میهن و آگاهی‌بخشی و گسترش علم و معرفت به شهادت رسیدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌گویند که شهید قلب تاریخ است، اما باید گفت که شهید خود تاریخ است و اگر این قهرمانان نبودند تاریخ معنا نداشت و آنها جامعه را با حرکت خود متحول کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با گرامیداشت دهه فجر، پیروزی انقلاب را حاصل خون شهدا برشمرد و ادامه داد: انقلاب یعنی دگرگونی و تغییر بنیادی و ملت برای رهایی از ظلم ستمگران قیام و یک نظام اسلامی جایگزین کردند.

محبی بیان داشت: در حالی که در جهان تمام نزاع‌ها بر سر جان است و همه حاضرند برای چند روز زندگی بیشتر در این دنیا دیگران را قتل عام کنند، شهدای ما افرادی بودند که در راه خدا جان خود را فدا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار