شهردار کرمانشاه در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران استان، از زیر تا بم مسائل شهرداری کرمانشاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۸۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 16 February 2016
شهردار کرمانشاه در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران استان، از زیر تا بم مسائل شهرداری کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، عبدالرضا شعبانی در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا و کردپرس، با اشاره به وضعیت موجود شهرداری کرمانشاه اظهارکرد: همه مسئولین و حتی مردم از وضعیت پولی و مالی کشور از جمله شهرداری‌ها خبردارند که اوضاع چگونه است و این درحالیست که شهرداری کرمانشاه علاوه بر این، بدهی‌های کلانی از گذشته دارد.

وی ادامه داد: شهرداری کرمانشاه بیش از 20 مورد بدهی کلان مربوط به سالهای پیش داشته که تنها یک موردش بدهی 250 میلیارد ریالی به تامین اجتماعی است.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: به علت سوء مدیریت‌های گذشته، در طول یک دهه (سالهای 1380 تا 1390) حتی یک ریال حق بیمه بخشی از کارکنان شهرداری به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یک مورد دیگر از بدهی‌های شهرداری کرمانشاه بدهی 20 میلیارد تومانی به یکی از بانکهای خارجی بود که این مبلغ برای بهسازی بافت فرسوده اخذ شده بود، اما به دلیل دیرکرد در بازپرداخت آن، 20 میلیارد به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده بود که با رایزنی‌های بسیار موفق شدم پرداخت آن را به دولت موکول کنم.

شعبانی تصریح کرد: روزی که شهرداری کرمانشاه را تحویل گرفتم، با انبوهی از بدهی‌ها، عدم پرداخت چند ماهه حقوق کارگران و پرسنل و هجمه بی امان پیمانکاران طلب‌کار مواجه‌شدم که قطعا این شرایط می‌توانست هر مدیری را زمین‌گیر کند، با این وجود نگذاشتم کارهای شهرداری روی زمین بماند.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات مالی که شهرداری کرمانشاه دارد، درحال حاضر حقوق کلیه پرسنل به‌روز پرداخت شده و برای اولین بار پرسنل روزمزد شهرداری هم هیچگونه طلبی ندارند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه از پنج‌هزار نفر پرسنل شهرداری کرمانشاه فقط 108 نفر رسمی هستند، گفت: از زمانی که روی کار آمده‌ام به جد دنبال تبدیل وضعیت و رسمی کردن بخش قابل توجهی از پرسنل شهرداری بوده‌ام و این روند با رایزنی که با وزارت کشور انجام داده‌ام همچنان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در طول هشت ماهه گذشته که شهردار کرمانشاه شده‌ام حتی یک ریال بدهی به‌بار نیاورده‌ام.

شعبانی با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در حال انعقاد قرارداد اجرای یازده تقاطع غیرهمسطح با قرارگاه خاتم النبیاء هستیم که با شروع فصل کار عمرانی، همه مردم شاهد تحولی چشمگیر در عرصه زیرساخت‌های شهری این دیار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از سالهای گذشته اقدام به آسفالت خیابانها و معابر شهری کرمانشاه کرده‌ایم، یادآور شد: این طبیعی است که در این فصل سرد سال که فصل انجام پروژه‌های عمرانی به ویژه آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها نیست، قدری فعالیت‌های عمرانی شهرداری کمرنگ جلوه کند.

شهردار کرمانشاه اظهارکرد: باتوجه به رایزنی‌هایی که با مسئولین کشوری انجام داده‌ام، قرار شده بزودی اعتبارات خوبی از منابع ملی به شهرداری کرمانشاه تزریق شود.

شعبانی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران با اشاره به وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهارکرد: تا زمانی که من به شهرداری کرمانشاه نیامده بودم هیچ نام و نشانی از شهرداری کرمانشاه در پروژه قطار شهری نبود، در حالی که این پروژه متعلق به شهرداری است.

وی ادامه داد: شهرداری کرمانشاه تاکنون بیش از 50 درصد هزینه‌های پروژه قطار شهری را متقبل شده است، البته این تقبل صرفا پرداخت نقدینگی نبوده بلکه در این پروژه شهرداری کرمانشاه زیباترین بلوار شهر و بهترین و گران‌قیمت ترین زمین شهر را به این پروژه اختصاص داده که یکسری ستون سیمانی جای آن را بگیرد، بنابراین اگر این موارد را در نظر داشته باشیم، قیمت آن بیش از 50 درصد هزینه تمام شده پروژه قطار شهری کرمانشاه تا به امروز است.

شهردار کرمانشاه در ادامه با اشاره به سفر خارجی خود و ضرورت انجام آن اظهارکرد: این سفر حتی یک ریال هم برای شهرداری کرمانشاه هزینه نداشته، چراکه به دعوت و با هزینه یک شرکت آلمانی به این کشور سفر کردم. در این سفر چند روزه دیدارها و نشست‌هایی با شهرداران شهرهای مختلف آلمان داشته و از تاسیسات شهری و سایت بازیافت آنجا بازدید کردم که همه اینها منجر به کسب ایده‌هایی برای پیاده سازی در شهر کرمانشاه شد.

وی یادآورد شد: ماهی 24 میلیارد ریال هزینه سایت بازیافت کرمانشاه است و تا پیش از این محصول تولیدی بازیافت کرمانشاه چندان قابلیت استفاده نداشت، اما با الگوهایی که از سفر خارجی خود به آلمان گرفتم و پیاده‌سازی آن در سایت بازیافت کرمانشاه، اکنون محصول تولیدی بازیافت کرمانشاه کاملا قابل استفاده است.

شعبانی در ادامه به موضوع شهربازی کرمانشاه اشاره‌ای کرد و گفت: یکی از مشکلات شهرداری کرمانشاه این است که اغلب املاکش فاقد سند رسمی بوده و تنها قولنامه دارند که شهربازی نیز همین وضعیت را دارد و با وجود چنین وضعیتی هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست در این مکان فاقد سند رسمی سرمایه‌گذاری کند، اما با این وجود شهربازی را تا قبل از عید و با طی تشریفات قانونی بازگشایی خواهیم کرد، ولو اینکه آنگونه که ما می‌خواستیم یعنی یک شهربازی مدرن و باکیفیت نباشد.

شهردار کرمانشاه به ضرورت زیباسازی فضای شهر در ایام باقی مانده تا نوروز 95 هم اشاره کرد و افزود: شهرداری کرمانشاه نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست که نوروزی زیبا و به یادماندنی را برای مردم شهر کرمانشاه رقم بزند و در این راستا به جای اجرای کارهای موقتی، به دنبال اجرای کارهای پایدار و ماندگار هستیم.

وی همچنین به بودجه شهرداری برای سال 95 اشاره‌ای کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ شهرداری کرمانشاه، طرح‌ریزی و تدوین بودجه این شهر را به یک تیم مجرب و متشکل از اساتید برجسته سه دانشگاه معتبر استان به همراه دو تیم بودجه نویسی از تهران سپردم که در نهایت بودجه‌ای بسته‌اند که درصد تحقق آن بسیار بالاست. یعنی میانگین بودجه محقق شده 5 سال گذشته شهرداری را در نظر گرفته و متناسب با آنبودجه سال 95 را طرح ریزی کرده‌ایم.

شعبانی با بیان اینکه بودجه شهرداری کرمانشاه برای سال آینده 860 میلیارد تومان است، تصریح کرد: 25 روز است که این بودجه را برای تصویب به شورای شهر کرمانشاه فرستاده‌ایم.

وی تاکید کرد: 75 درصد کل بودجه پیشنهادی شهرداری کرمانشاه در سال 95 را به انجام پروژه‌های عمرانی اختصاص داده‌ایم و 25 درصد مابقی نیز صرف هزینه‌های جاری شهرداری خواهد شد.

شهردار کرمانشاه گفت: هیچ موقع شهرداری کرمانشاه 75 درصد کل بودجه یک‌سال خود را به انجام پروژه های عمرانی اختصاص نداده است.

شهردار کرمانشاه همچنین در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران، نکات دیگری در خصوص برخی موارد و اختلافات بین شهرداری و برخی اعضای شورای شهر کرمانشاه عنوان کرد که این سخنان با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم شورای اسلامی و خبرگان رهبری و به جهت عدم ایجاد تنش میان شورا و شهرداری، منعکس نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار