نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، انتخابات را نمونه عالی دموکراسی و مردم سالاری در کشور دانست و گفت: ایران تنها کشوری است که مردم در تمام مسائل جاری آن تصمیم گیرنده هستند.
کد خبر: ۱۸۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 20 February 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، انتخابات را نمونه عالی دموکراسی و مردم سالاری در کشور دانست و گفت: ایران تنها کشوری است که مردم در تمام مسائل جاری آن تصمیم گیرنده هستند.

آیت الله مصطفی علما روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ابتدای انقلاب حضرت امام (ره) هر تصمیمی که می گرفتند مورد قبول مردم بود و با جان و دل می پذیرفتند اما با این حال ایشان همواره نظر و آراء مردمی را مدنظر داشتند.

وی افزود: اصرار امام (ره) بر این بود که مردم باید در سرنوشت و آینده کشورشان سهیم و در سیاست گذاری های کلان کشور مشارکت و دخالت داشته باشند به همین دلیل روی برگزاری انتخابات تاکید می کردند.

آیت الله علما یادآور شد: در 37 سالی که از پیروزی و عمر انقلاب می گذرد شاهد بوده ایم تقریبا همین تعداد انتخابات در کشور برگزار و مردم با حضور در پای صندوق های رای نمایندگان خود را تعیین کرده اند.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: کمتر کشوری مانند ایران در دنیا پیدا می شود که تا این اندازه برای دموکراسی و مردم سالاری ارزش قائل شود و در مقابل نیز مردمانش حضوری پرشور و همیشگی در صحنه دفاع از ارزش ها داشته باشند.

وی گفت: در برخی از کشورها مردم اصلا معنای انتخابات را نمی فهمند و هیچ مشارکتی در انتخاب مسئولینشان و آینده خود ندارند.

آیت الله علما در ادامه به دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه امسال اشاره و اظهار کرد: هردوی این انتخابات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و مردم باید با درنظر گرفتن تمام شرایط اصلح ترین افراد را روانه مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین به برخی توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: ایشان از مردم خواسته اند که افرادی را به این مجالس بفرستند که با تقوا بوده و مدیریت و توانایی لازم را داشته باشند و کسانی نباشند که کشور را دو دستی تقدیم دشمن کنند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق های رای پیام زیادی برای دشمنان خواهد داشت، افزود: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با گروه ها و اقشار مختلف کشور روی موضوع مشارکت حداکثری توجه و تاکید فراوانی داشته اند.

آیت الله علما همچنین با اشاره به تبلیغات دشمنان برای دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق های رای گفت: آن ها کارشان همین است و در طول 37 سال اخیر همواره به دنبال برعکس جلوه دادن واقعیات را داشته اند.

وی در پایان گفت: با یاری خداوند متعال نتیجه انتخابات هرچه که باشد این مردم هستند که پیروز و برنده نهایی انتخابات خواهند بود.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند ماه برگزار و استان کرمانشاه به ترتیب دارای هشت و دو نماینده در این مجالس است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک میلیون و 507 هزار نفر افراد واجد شرایط رای است که در هفتم اسفند برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی و دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری، پای صندوق های رای می روند.

برای برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه با 24 هزار کیلومتر مربع مساحت، افزون بر سه هزار و 500 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار