یک فعال فرهنگی گفت: فرهنگسراها یکی از زیر ساخت های مهم فرهنگی محسوب شده که می تواند در پویایی فرهنگی جامعه در کنار احداث مراکز آموزشی و کتابخانه ای نقش موثری داشته باشد.
کد خبر: ۱۸۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 20 February 2016
یک فعال فرهنگی گفت: فرهنگسراها یکی از زیر ساخت های مهم فرهنگی محسوب شده که می تواند در پویایی فرهنگی جامعه در کنار احداث مراکز آموزشی و کتابخانه ای نقش موثری داشته باشد.

معین یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر، توجه به امور فرهنگی از سوی دستگاه های مختلف اجرایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بخشی از بار فرهنگی جامعه برد دوش شهرداری است و این دستگاه در کنار رسالت اصلی خود باید به امور فرهنگی نیز توجه جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در قانون از شهرداری ها در حوزه مدیریت شهری به عنوان نهادی خدماتی و اجتماعی یاد شده است، افزود: توجه به تقویت و توسعه فرهنگسراها از اموری است که شهرداری ها باید مد نظر داشته باشند.

یزدانی خاطر نشان کرد: فرهنگسرا یکی از زیر ساخت های مهم فرهنگی محسوب شده که می تواند در پویایی فرهنگی جامعه در کنار احداث مراکز آموزشی و کتابخانه ای نقش موثری داشته باشد.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه در اکثر کلان شهرها توجه به مسائل فرهنگی و جذب اعتبار برای فرهنگسراها در دستور کار است، خاطر نشان کرد: در هر محله ای از این کلان شهرها هم سرای محله وجود دارد که با برگزاری انتخابات شورای محله اعضای آن انتخاب می شود و هم فرهنگسراها که به نحوی در تولید فرهنگ و هنر فعالیت داشته  و در راس آن مدیرانی فنی و متخصص در حوزه مدیریت فرهنگی تصمیم گیری می کنند.

یزدانی با اشاره به اینکه سالها تجربه فعالیت های اجرایی در فرهنگسراهای شهر کرمانشاه را دارد، گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد انجام برخی اقدامات ضد فرهنگی از جمله تغییر کاربری فرهنگسراها در شهر کرمانشاه هستیم که لزوم رسیدگی مسئولان در شرایط حساس کنونی را می طلبد.

 وی به رکود فرهنگی ایجاد شده در کرمانشاه در نتیجه این اقدامات اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که کلانشهر کرمانشاه طی یک سال اخیر دچار رکودی چشمگیر در عرصه فرهنگی شده است.

این فعال فرهنگی در پایان تصریح کرد: برخی اقدامات صورت گرفته نظیر تبدیل کاربری اولین فرهنگسرای دیجیتال غرب کشور به کلینیک یا اصرار بر تبدیل بزرگترین فرهنگسرای کرمانشاه به دانشگاه علمی کاربردی و نیز خالی ماندن یکی از فرهنگسراها از وجود هنرمندان به دلیل عدم پرداخت برخی تسهیلات به آنها از جمله موارد مهم و قابل رسیدگی از سوی مسئولان عرصه فرهنگ استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار