رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از اعمال جریمه‌های جدید رانندگی از نیمه دوم اسفندماه خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 21 February 2016
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از اعمال جریمه‌های جدید رانندگی از نیمه دوم اسفندماه خبر داد.

سرهنگ غلامرضا امیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به افزایش مبلغ جریمه 40 مورد از جرائم رانندگی، گفت: عمده این جرائم، جرائم حادثه ساز هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون این افزایش مبلغ جرائم اعمال نشده، زمان اعمال مبلغ جدید جرائم را نیمه دوم اسفندماه اعلام کرد.

امیدی در خصوص میزان افزایش مبلغ جریمه‌ها نیز گفت: افزایش مبلغ جریمه در جرائم مختلف متفاوت است و از افزایش 30 تا 40 درصدی تا مواردی که مبلغ جرائم دو تا سه برابر شده را داریم.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در گذشته رانندگی در صورت مصرف الکل و مواد مخدر جریمه 200 هزار تومانی داشت که در طرح جدید مبلغ جریمه آن دو برابر شده و به 400 هزار تومان افزایش یافته است.

امیدی افزود: همچنین مبلغ جریمه تخلفاتی مانند سبقت و سرعت غیرمجاز از 100 هزار تومان به 200 هزار تومان رسیده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه این افزایش مبلغ جرائم تنها برای یک مقطع زمانی جوابگو است، گفت: قطعا مبلغ جریمه 200 هزار تومان کارایی و بازدارندگی که امروز دارد را دو سال بعد نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه طبق قانون مبلغ جرائم رانندگی باید سال به سال افزایش پیدا کند، گفت: متاسفانه چهار سال است این مبالغ تغییری نکرده و قطعا بازدارندگی آنها طی چهار سال کاهش بسیاری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: چهار سال پیش وقتی برای فردی 100 هزار تومان جریمه می‌نوشتیم زمین و آسمان را به هم می‌دوخت، اما با گذشت چهار سال اکنون پرداخت 100 هزار تومان جریمه برای مردم عادی شده و بازدارندگی آنچنانی ندارد.

امیدی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که تخلفات کمتر شود، گفت: هدف ما باید این باشد که مردم تخلف نکنند، نه اینکه تخلف کنند و جریمه شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا در کنار افزایش سالانه جرائم رانندگی، باید به سمت الکترونیکی شدن سیستم‌های نظارتی برویم.

امیدی اظهار کرد: چنانچه دوربین‌های نظارتی تقویت شود، قطعا آمار تخلفات کاهش محسوسی خواهد داشت، زیرا به محض کوچکترین تخلف جریمه بصورت آنلاین نوشته می‌شود. بنابراین در کنار بحث افزایش مبلغ جرائم، باید الکترونیکی شدن سیستم های نظارتی را به طور جد در دستور کار قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
جالبه که حقوق ما دو برابر نشده؛ اما قیمتهای ماشین سه برابر و جریمه ها از سال 90 تاحالا 4 برابر شده! دست مسئولین واقعاً درد نکنه! خسته نباشن اساسی! واقعاً انتظار دارن مردم به چی و کی رأی بدن؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار