معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه به‌دنبال شروع نهضت آب‌خیزداری در استان کرمانشاه هستیم، گفت: در سفر رئیس‌جمهور باید اعتبار لازم برای اجرای این طرح جذب شود.
کد خبر: ۱۹۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 05 March 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه به‌دنبال شروع نهضت آب‌خیزداری در استان کرمانشاه هستیم، گفت: در سفر رئیس‌جمهور باید اعتبار لازم برای اجرای این طرح جذب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا رحیمی پیش از ظهر امروز در مراسم غرس 20 هزار نهال در پردیس کشاورزی کرمانشاه، اظهار کرد: مردم کرمانشاه در گذشته در تولید پرتلاش و در مصرف قانع بوده‌اند و آمار بالای موقوفات پیشینیان در این دیار حاکی از اوضاع پررونق اقتصادی مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مردم در تولید قانع هستند و این موجب بالا رفتن آمار بیکاری می‌شود، افزود: سطح تولید محصولات کشاورزی و منابع طبیعی را می‌توان با استفاده از نیروی انسانی توانمند و برنامه‌ریزی صحیح افزایش داد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، دوسوم مساحت استان را عرصه منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و با در اختیار داشتن نیروی انسانی و منابع آبی می‌توان تولیدات کشاورزی را افزایش داد و اشتغال‌زایی را برای جوانان رقم زد.

این مسئول با انتقاد از کم بودن میزان فضای سبز و درخت‌کاری در استان کرمانشاه، دلیل این موضوع را عدم فرهنگ‌سازی در جامعه توسط متولیان امر برشمرد و گفت: مشارکت مردمی تنها راه برای جبران کمبودها در این زمینه است و منابع دولتی نمی‌تواند کاستی‌های موجود را برطرف کند.

وی تبدیل علم به ثروت را نیازمند طرحی یک برنامه بلندمدت دانست و متذکر شد: آب‌خیزداری از پروژه‌هایی است که با مشارکت مردم می‌تواند کمبود منابع آبی زیرزمینی را جبران کند و در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه برای اجرای آن مطرح می‌شود تا اعتبار لازم در این زمینه جذب شود.

رحیمی میزان بارش‌ها و نزولات آسمانی در استان کرمانشاه 200 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته بیان کرد و یادآور شد: به‌دنبال شروع نهضت آب‌خیزداری در استان کرمانشاه هستیم و تحقق این موضوع تاثیر مستقیم و مطلوبی در بخش کشاورزی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار