سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: باتوجه به اعلام مغایرت فرمانداری و مطرح شدن موضوع در شورای حل اختلاف، شعبانی همچنان شهردار کرمانشاه است و دوباره استیضاح رابه جریان می‌اندازیم.
کد خبر: ۱۹۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 07 March 2016
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: باتوجه به اعلام مغایرت فرمانداری و مطرح شدن موضوع در شورای حل اختلاف، شعبانی همچنان شهردار کرمانشاه است و دوباره استیضاح رابه جریان می‌اندازیم.

سالار احمدزاده شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست شورای شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با استناد به نامه وزارت کشور مبنی بر اینکه اکثریت اعضای شورای شهر کرمانشاه می‌توانند اصرار بر استیضاح شهردار داشته باشند اکثریت اعضا همچنان بر استیضاح آقای شعبانی اصرار دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: فرمانداری با استناد به ماده ۷۳ قانون مبنی بر اینکه طرح سوال شفاهی از شهردار توسط رئیس شورای شهر کرمانشاه صورت نگرفته، استیضاح را غیرقانونی اعلام کرد و با توجه به این مسئله شعبانی همچنان شهردار کرمانشاه است.

احمدزاده با بیان اینکه وزارت کشور شیوه استیضاح را صحیح دانسته، گفت: سوال کننده «اکثریت اعضا» اصرار دارند که فاز استیضاح مجدداً فعال شود و در حال حاضر نیز از مرحله تذکر عبور شده و طرح سوال کتبی نیز ضمن اینکه مسیر قانونی طی خواهد شد نهایتاً تا پنجشنبه آینده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اعلام مغایرت فرمانداری و اصرار شورا بر استیضاح به شورای حل اختلاف رفته  و مرجع رسیدگی به این مهم شورای حل اختلاف است و باید منتظر رای آن باشیم.

احمدزاده بیان کرد: مٌصر هستیم تا جریان استیضاح دوباره فعال شود و این از اختیارات شورای اسلامی شهر است که یا شهردار را استیضاح کند یا با استعفای شهردار موافقت کند و در این روزهای پایانی سال آنچه مصلحت مردم است انجام شود.

این عضو شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: از استیضاح آقای شعبانی نیت مغرضانه‌ای نداریم و حق و مصلحت مردم را ملاک قرار داریم و استیضاح به خاطر دیدگاه‌های شخصی نیست.

احمدزاده تاکید کرد: شورا دست از استیضاح برنمی‌دارد اما لازم به ذکر است که اگر طرح سوال شفاهی و کتبی منجر به اقناع اکثریت اعضا شد مسئله استیضاح منتفی است اما اگر قانع نشدیم استیضاح را به جریان می‌اندازیم و باید عقلایی بیندیشیم.

وی افزود: علت استیضاح آقای شعبانی عملکرد غیرقابل رضایت بخش ایشان در امورات مختلف عمرانی و... است و شاهد ضایع شدن حق مردم بودیم و از طرفی خواهان تعامل بیشتر آقای شعبانی با شورا بودیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار