شهردار کرمانشاه به اتفاق استاندار و جمعی از مسئولین از آغاز عملیات اجرایی حفر تونل قطار شهری کرمانشاه به طول 1.6 کیلومتر در مسیر سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی، بازدید کردند.
کد خبر: ۱۹۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 10 March 2016
شهردار کرمانشاه به اتفاق استاندار و جمعی از مسئولین از آغاز عملیات اجرایی حفر تونل قطار شهری کرمانشاه به طول 1.6 کیلومتر در مسیر سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی، بازدید کردند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار کرمانشاه در حاشیه این بازدید گفت: قسمت روگذر مسیر در حال انجام است و در ادامه مسیر این فاز از قسمت سه راه 22 بهمن پروژه زیر زمین می‌رود که در همین راستا مناقصه حفر تونل برگزار شده و از امروز نیز رسما کار حفر تونل آغاز می‌شود.

وی  با اشاره به پیشرفت مطلوب این پروژه، گفت: اعتبارات امسال این طرح خیلی خوب نبود ولی خوشبختانه برای سال 95، میزان اعتبارات این طرح از سوی دولت 50 درصد افزایش یافته است.

شعبانی با یادآوری اینکه برنامه ریزی هایی انجام شده تا از محل فروش اوراق مشارکت نیز یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تأمین شود که هم اکنون در مراحل پایانی است، افزود: تنها مشکل و دغدغه ما تأمین و تخصیص به موقع اعتبارات است که اگر به موقع تأمین و به پروژه تزریق شود می توانیم تا قبل از سال 1400 مردم کرمانشاه را از آن بهره مند سازیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای فاز دو پروژه قطار شهری را قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) بر عهده گرفته است، ادامه داد: خوشبختانه قرارگاه خاتم(ص) نیز هم اکنون به عنوان پیمانکار در حال استقرار در محل پروژه است و کارگاه را هم در اختیار گرفته و بزودی به شیوه تهاتری و نقد، عملیات اجرایی فاز دو پروژه قطار شهری کرمانشاه و حفر تونل آن با دستگاه تی.بی.ام در مسیر میدان آزادی به سمت میدان فردوسی، توسط این قرارگاه در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

شهردار کرمانشاه طول پروژه قطار شهری کرمانشاه را 12.1 کیلومتر اعلام کرد و افزود: از این میزان 8.6 کیلومتر آن در قالب فاز یک پروژه از سه راه مسکن تا میدان آزادی اجرا می‌شود که بر اساس برنامه زمان‌بندی این قسمت از مسیر ظرف 2.5 تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

شعبانی گفت: ساخت ایستگاه‌ها، ریل گذاری و تهیه قطار زیرزمینی هم در برنامه قرار دارد و به موقع انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار