دو عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه به بیان نظرات خویش در مورد وضعیت مدیریت شهری در کرمانشاه پرداختند.
کد خبر: ۲۰۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 30 March 2016
دو عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه به بیان نظرات خویش در مورد وضعیت مدیریت شهری در کرمانشاه پرداختند.

حسن مرادقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: قرار شده یک نفر برای تصدی شهرداری کرمانشاه پیشنهاد داده شود که فردی توانمند باشد و بتواند با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه مشغول به کار شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تصریح بر اینکه نباید در فاز تعیین سرپرست برای شهرداری برویم و مستقیم شهردار بر سر کار بیاید، متذکر شد: شهردار کرمانشاه باید فردی قوی باشد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز به خبرنگار فارس در کرمانشاه از همراهی خویش با اکثریت افراد در موضوع استیضاح شهردار کرمانشاه خبر داد و گفت: موضوع استیضاح شهردار کرمانشاه در جلسه آتی شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و دلایل آن نیز باید مورد بحث قرار بگیرد تا تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

غلام‌رضا باقری با تاکید بر طرح سئوال از شهردار و جمع‌بندی در این زمینه، بیان داشت: باید از شهردار دعوت شود تا برای پاسخ‌گویی به سئوالات در جلسه رسمی شورا حضور یابد و شهردار در جلسه قبلی استیضاح حاضر به تعامل با شورا نبود و اصرار به رای‌گیری و تعیین تکلیف وضعیت خویش داشت که با اکثریت آرا استیضاح و عزل شد و من رای به استیضاح وی دادم.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه خواستار تعیین تکلیف در این مورد خواهم شد، خاطرنشان کرد: با وقت‌کشی کار به جایی نمی‌رسد و آیا شهردار با چندین نفر مخالف می‌تواند کار کند؟

شهردار کرمانشاه روزهای پایانی سال 94 در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرمانشاه استیضاح و با 10 رای موافق عزل شد و مراسم معارفه سرپرست جدید شهرداری نیز با حضور رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه برگزار شد و اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه عزل‌ و نصب‌های خارج از چارچوب، عدم تحقق وعده‌ها،‌ عدم استفاده از نظرات افراد صاحب‌نظر و بی‌ثباتی در اوضاع مدیریتی شهرداری کرمانشاه را دلیل استیضاح شهردار سابق کرمانشاه اعلام کردند.

مشروعیت شهردار تنها از طریق رای اعضای شورای اسلامی شهر و عدم مشروعیت این مسئول نیز از همین طریق مسجل می‌شود که شورای حل اختلاف شوراهای اسلامی استان کرمانشاه رای به خارج شدن استیضاح از دستور کار به‌دلیل عدم اطلاع کتبی به وی داد و استیضاح‌کنندگان مجددا تصمیم بر طی این روند گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار