بخشدار مرکزی قصرشیرین:
بخشدار مرکزی قصرشیرین گفت: در سه مرحله آتش سوزی حدود 10هکتار از مراتع طبیعی و همچنین زمین های کشاورزی واقع در مرز خسروی در آتش سوخت.
کد خبر: ۲۷۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 07 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا،حجت الله فتاحی زمان وقوع این آتش سوزی را عصر روز گذشته (شنبه) ذکر کرد و افزود: با تلاش ماموران آتش نشانی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان، آتش سوزی پس از چهار ساعت تلاش مهار شد.
وی اظهار داشت: این آتش سوزی ابتدا از مراتع مرزی عراق آغاز شد و با وزش باد به سمت مراتع مرزی قصرشیرین گسترش یافت.
وی اظهار کرد: در جریان این آتش سوزی که طی سه مرحله رخ داد بخشی از مراتع و همچنین زمین های کشاورزی از نقطه صفر مرزی تا بخش خسروی از توابع قصرشیرین در آتش سوخت.
بخشدار مرکزی قصرشیرین ادامه داد: مجموعه کارکنان دهیاری بخش خسروی با تجهیزات اطفای حریق مستقر در مرز با همکاری نیروهای مردمی و ماموران اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین آتش سوزی در مراتع را مهار کردند و مانع از سرایت و انتقال آن به دیگر مناطق شدند.
فتاحی گفت: بیشتر آتش سوزی هایی که در قصرشیرین در فصل گرما رخ می دهد از داخل عراق به کشورمان سرایت می کند.
وی با بیان اینکه مراتع در کشور عراق اهمیتی ندارند اضافه کرد: کشاورزان عراقی نوار مرز اقدام به آتش زدن پسماندهای کشاورزی (کاه و کلش) و مراتع خود در مجاورت مرزهای قصرشیرین می کنند و این اقدام آنان باعث سرایت آتش به اراضی مرزی کشورمان می شود و در بسیاری از مواقع بخشی از مراتع و اراضی قصرشیرین را در بر می گیرد.
بخشدار مرکزی قصرشیرین اضافه کرد: همچنین عصر دیروز (شنبه) در جریان یک فقره آتش سوزی در روستای امام حسن (سفلی و وسطی ) از توابع بخش مرکزی این شهرستان، بخشی از زمین های کشاورزی منطقه دچار آتش سوزی شد که با کمک دهیاری و همچنین نیروهای مردمی مهار شد.
وی ادامه داد: علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است.از ابتدای امسال تاکنون 12 فقره آتش سوزری در مراتع این شهرستان رخ داد که در اثر آن ها بیش از 120 هکتار از زمین ها و مراتع این منطقه مرزی دچار خسارت شد.
شهرستان مرزی قصرشیرین دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان 154 هزار و 800 هکتار آن مرتع و 6 هزار و 500 هکتار نیز جنگل کاری است.
قصرشیرین بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار