دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اعلام کرد که تریاکی که وارد کشور می شود، حاوی مقادیری سرب است.
کد خبر: ۲۷۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 09 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علی شمشیری در نشستی خبری که در محل دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، افزود: براساس گزارش های واصله از بیمارستان ها در چند وقت اخیر مسمومیت ناشی از سرب در میان معتادان کشور مشاهده شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده مشخص شد که قاچاقچیان مواد مخدر برای سودآوری بیشتر پودر سرب را به تریاک اضافه می کنند که این موضوع علاوه بر ضررهای مصرف مواد مخدر مسمومیت ناشی از سرب را نیز به همراه دارد.
براساس اعلام شمشیری در سال گذشته یک هزار و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه کشف شده که بخش اعظمی از آن تریاک بود.
وی اعلام کرد که از ابتدای سال 95 تاکنون نیز 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر و مواد پیش ساز در استان کرمانشاه کشف شده که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه ادامه داد: در این مدت سه هزار و 204 نفر در راستای مبارزه با مواد مخدر دستگیر، 12 باند تهیه و توزیع متلاشی و یک کارگاه تولید مواد مخدر شیشه کشف شده است.
به گفته شمشیری، تاکنون صد نقطه آلوده در استان کرمانشاه شناسایی شده که نظارت های مستمر بر آن ها وجود دارد.
افزایش قیمت شیشه
 وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تشدید مبارزه با مواد مخدر در استان کرمانشاه گفت: سال 94 شدت مبارزه با مواد مخدر در استان به حدی بود که دسترسی به این مواد برای معتادان سخت شد و در نتیجه آن قیمت مواد مخدر از جمله شیشه افزایش پیدا کرد.
به گفته شمشیری، تاکنون موردی از مصرف مواد مخدر در مدارس استان توسط آموزش و پرورش گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر باید مردم پای کار باشند، گفت: باید مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک وظیفه اجتماعی مطرح شود.
شمشیری هشدار دارد: امروز در جامعه با آسیب های ناشی از شبکه های مجازی رو به رو هستیم و در صورتی که برای آن چاره اندیشی نکنیم در سال های آینده بیشتر از مواد مخدر به جامعه آسیب می زند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار