مسؤول کمیته تدوین و تالیف کنگره سرداران و 9800 شهید استان کرمانشاه:
مسؤول کمیته تدوین و تالیف کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه گفت: کتاب«شهیدان قلم» دل‌نوشته و زندگینامه شهدای فرهنگی استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۲۹۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 07 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،مرادعلی محمدی امروزکرمانشاه، اظهار داشت: بدون شک هشت سال دفاع مقدس و مقاومت مردم غیور ایران اسلامی در برابر دشمنان اسلام در تاریخ جهان کم‌نظیر و در تاریخ این مرز و بوم برگی‌زرین و افتخاری ماندگار است
مسؤول کمیته تدوین و تالیف کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه با اشاره به نقش موثر و ارزشمند استان‌های کشور در دفاع از میهن اسلامی، گفت: استان‌های هم‌مرز با دشمن متخاصم، چون صحنه اصلی نبرد بودند، نقش بارزتری ایفا کردند.
وی به اهمیت نظامی و سیاسی استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: دشمن متجاوز برای عمق بخشیدن به امنیت پایتخت خود، یعنی شهر بغداد، با تهاجم گسترده سپاه دوم خود، کرمانشاه را صحنه نبرد قرار داد، حتی قبل از شروع جنگ بخش‌هایی از این استان را، در محورهایی منتهی به نفت‌شهرـ قصرشیرین‌، تصرف و اشغال کرده بود.
محمدی به تألیف کتاب «شهیدان قلم» اشاره و تصریح کرد: این کتاب به زندگینامه شهدای فرهنگی استان کرمانشاه پرداخته است، اطلاعات مربوط به این شهدا بعد از جمع‌آوری توسط واحد ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به تأیید نهایی مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان رسید.
این مسؤول به حضور حماسی فرهنگیان و دانش‌آموزان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این شهدا نه تنها از طریق شمشیر بران آگاهی‌بخشی و تبلیغ، بلکه با حضور تن به تن در عرصه‌های نبرد، توانستند موجب سرافرازی آموزش و پرورش شوند و بر ماهیت سیاسی جنگ، رنگ، روشنایی فرهنگ و انسانیت ببخشند.
مسؤول کمیته تدوین و تالیف کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه ادامه داد: فرهنگیان فرهیخته در کشور با تقدیم پنج‌ هزار شهید و در استان کرمانشاه بیش از 170 شهید، فرهنگ ایثار و شهادت را در این سرزمین جاودانه کردند.
وی به پایین بودن کیفیت تصاویر شهدا در کتاب«شهیدان قلم» اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در تألیف کتاب موضوع عکس‌های شهدا بود، چرا که به واسطه قدیمی بودن، تا‌شدن و ساییده شدن عکس‌ها قابل چاپ در کتاب نبودند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: فرهنگیان این دیار امروز نیز در عرصه‌های پیچیده و گسترده جنگ نرم، دوباره با قلم‌های خویش دشمن را نشانه می‌روند و نمی‌گذارند خون تابناک شهیدان این مرز و بوم پایمال شود.
محمدی گفت: ثبت و نشر این گنجینه‌های ارزشمند، گامی موثر در راستای ترویج و گسترش فرهنگ‌ ایثار، مقاومت و تثبیت خط‌ سرخ شهادت و چراغ فروزان، فراروی آیندگان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار