مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:بهترین اندوخته مادران تربیت فرزند صالح است .
کد خبر: ۳۰۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 07 October 2016
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

حجت الاسلام عباسیان صبح امروز در «همایش شیرخوارگان حسینی» که در محل ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه و با حضور جمع کثیری از خانواده های کرمانشاهی برگزار شد،  ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) به پیشگاه آقا امام زمان (عج) و عزاداران این امام بزرگوار گفت: درود خدا برشما مادرانی که امروز نسبت به وظیفه ای که خداوند متعال بر عهده شما نهاده است، انجام وظیفه کردید.

وی یکی از وظایفی که پدر و مادر نسبت به فرزند دارد را تربیت فرزند دانست و گفت: اگر پدر و مادر در تربیت فرزند کوتاهی کنند، این پدر و مادر نسبت به وظیفه خود قصور کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: حضور شما در این مراسم امروز به دلیل عمل به این تکلیف است و اینکه بگویید ما داریم انجام وظیفه می کنیم و فرزندمان را با محبت و مهر حسین (ع) تربیت می کنیم.

وی ادامه داد: امروز شما اینجا جمع شده اید که محبت اهل بیت (ع) را با دل این نوگلان پیوند بدهید که این نوگلان نوشکفته فردا با دلی مملو از محبت امام حسین(ع) عزدار او باشند.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه دو نکته راجع به تربیت فرزند وجود دارد گفت: باید توجه داشت یکی از اصول حاکم بر تربیت فرزند، این است که انسان سعی و تلاش کند لقمه ای که به فرزند می دهد، لقمه حلال باشد و اگر خدای ناکرده کسی لقمه ای حرام به فرزند بدهد، هیچ امیدی به تربیت صالح آن فرزند نیست و روی این نکته انسان باید خیلی دقت و توجه کند.

وی تاکید کرد: حتی کوچکترین لقمه حرام اثر وضعی در زندگی فرزند شما خواهد داشت و همه شما مادرانی که در این جمع حضور پیدا کرده اید و عاشق ابی عبدالله حسین (ع) هستید، قطع به یقیین دوست دارید، فرزند شما فرزند مطیعی باشد. فرزندی باشد که هم مطیع پدر و مادر، هم خدا و هم اهل بیت(ع) باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگر شما بخواهید چنین فرزندی را تربیت بکنید باید دقت کنید لقمه ای که این فرزند می خورد حلال باشد.

وی با اشاره به روایتی از تولد و زندگی علامه مجلسی، گفت: پدر ایشان از دو سال قبل تولد فرزندش بر مادر ایشان مبنی بر خوردن لقمه حلال تاکید کرد.

حجت الاسلام عباسیان گفت: یکی از وظایف پدران و مادران این است که رفتار فرزندانشان را کنترل کنند و خدای نکرده نگذارند فرزند و بچه اشان یک مراحلی را طی کرده و بعد دچار خطاهایی جبران ناپذیر شود. لذا از همان دوران طفولیت باید فرزند را کنترل و بر تربیتش نظارت کرد و نگذارید فرزندن به حال خودش رها شود.

وی افزود: آنها که فرزند صالحی را تربیت کرده اند سعی کردند، لقمه اشان، لقمه ای حلال باشد. لذا یکی از شرایط تربیت فرزند صالح لقمه حلال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: خدای ناکرده اگر انسان لقمه حرام سر سفره آورد، فردا همین بچه ها گریبانگیر و مایه آزار و اذیت شما در محیط خانواده خواهد شد.

وی افزود: لذا باید شما سعی کند، اول برای راحتی خودتان در خانواده و سپس برای اینکه فرزند صالحی را تحویل دهید به این نکته لقمه حلال توجه کنید.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: شمایی که امروز توی این جمع نشستید به خاطر لقمه های حلالی است که پدران و مادران شما به شما دادند و امروز که در این مجلس نشستید ثوابی نیز برای پدران و مادران شما نوشته خواهد شد. شما هم سعی کنید فرزندانی را تربیت کنید که با محبت به اهل بیت (ع) فردایی که شما در این دنیا نباشید، توشه ای را به ارمغان برایتان بفرستند.

وی نکته دوم در تربیت فرزند را ایجاد مهر و عشق به اهل بیت در دل فرزندان دانست و گفت: تا می توانید عشق به اهل بیت (ع) که عشق به پاکی ها و خوبی ها و عشق به تمام صفات پاک است به فرزندانتان یاد دهید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: پیغمبر اکرم(ص) از همان دوران طفولیت حضرت زهرا (س)   را با عشق و محبت آشنا کردند و شما اگر به سیره زندگی حضرت زهرا توجه کنید. می بینید که پیامبر (ص) مصائب ابا عبدالله الحسین (ع) را برای حضرت زهرا(س) بازگو می کرد. و حضرت زهرا(س) نیز این مصائب را برای فرزندش زینب (س) بیان می کرد.

وی افزود: وقتی امیرالمومنین(ع)  می خواست خبر شهادت امام حسین (ع) بدهد و بگوید زینبم روزی خواهد رسید که برادرت حسین (ع) اینچنین شهید خواهد شد، زینب کبری(س) فرمود من این مصائب را از مادرم زهرا(س) در دوران حیاتش شنیدم. این بیان مصائب توسط حضرت زهرا(س) به بچه شهامت و عشق و محبت ابی عبدالله می دهد.

حجت الاسلام عباسیان یادآور شد: امروز شما هم کاری زهرا گونه کردید و کاری کردید که همانگونه حضرت زهرا(س) مصائب ابی عبدالله (ع) را در همان دوران طفولیت به زینب(س)  گفت به فرزندانتان بگوید.

وی از برگزار کنندگان این مراسم و مادران حاضر در این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: اجر شما با ابا عبدالله و حضرت زهرا(س) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خطاب به مادران حاضر در این مراسم گفت: مادران محترم دنیایی از عشق بین شما و فرزندتان جاری است و او را دوست داشته اید که به مجلس امام حسین (ع) آوردید. امام حسین (ع)  نیز به فرزندش عشق می ورزید اما به خاطر خدا از این طفل ۶ ماهه اش گذشت و او را روی دست گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مادران،  باید امام حسین (ع) الگوی شما باشد و دین و ارزش های دینی را از فرزندش بیشتر دوست داشته باشید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار