شعله‌های آتش جنگل‌های سراوان واقع در شهرستان گیلان‌غرب را برای دومین شب متوالی طعمه حریق کرد و این نوزدهمین آتش‌سوزی رخ داده در مراتع و جنگل‌های این منطقه در سال‌جاری است.
کد خبر: ۳۰۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 08 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از گیلان‌غرب، شعله‌های آتش شامگاه جمعه مورخ 17 مهر ماه سال‌جاری جنگل‌های سراوان واقع در شهرستان گیلان‌غرب را برای دومین شب متوالی طعمه حریق کرد و این چندمین بار طی ماه‌های اخیر است که آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه رخ می‌دهد.

آتش‌سوزی یاد شده ادامه یافته و تا فرا رسیدن تاریکی شب نیز ادامه داشته است و بنا بر گفته مسؤولان محلی دلیل وقوع این حادثه خطا و عامل انسانی است و نبودن شرایط مناسب برای مهار حریق موجب سخت شدن وضعیت مهار آتش شد.

این نوزدهمین آتش‌سوزی در منطقه گیلان‌غرب است که رخ می‌دهد و کمبود امکانات مورد نیاز، سوءمدیریت، اقدامات ناقص، عدم تجربه‌اندوزی مسؤولان مربوطه از آتش‌سوزی‌ها قبل، کوهستانی بودن منطقه، تاریکی هوا، وزش باد و کمبود نیروی فنی موجب ادامه‌دار شدن این حادثه شد.

مسؤولان ارشد شهرستان پس از ناتوانی در مهار حریق و ضعف در مهار حریق از مردم و اهالی منطقه برای مهار آتش درخواست کمک کردند و این در حالی است که برخی از کشاورزان، روستاییان، عشایر و اهالی منطقه بنا بر احساس وظیفه و به‌صورت خودجوش از ابتدای رخ دادن این آتش‌سوزی برای مهار آن وارد عمل شده و با تمام توان اقدام به کمک‌رسانی کردند.

مطابق معمول مسؤولان شهرستان از کشف علت این آتش‌سوزی عاجز و ناتوان بوده و همچون بارهای قبل از احتمال خطای انسانی و عامل فردی برای علت حادثه سخن گفتند و این منطقه جنگلی که از بکرترین مناطق غنی جنگل‌های طبیعی است، همچون صدها هکتار جنگل، زمین و مرتع قبلی در شعله‌های آتش سوخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار