معاون اداره‌کل کمیته امداد کرمانشاه مطرح کرد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون یک‌هزار و 300 خانواده مددجو با ایجاد شغل‌های خرد و خانگی از چتر حمایتی این نهاد بی‌نیاز شدند.
کد خبر: ۳۳۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،رشید جلیلیان امروز در کرمانشاه اظهار داشت: ایجاد شغلی‌های خرد و خانگی یکی از راه‌‌کارهای کمیته امداد امام خمینی استان برای خودکفایی مددجویان این نهاد است.

وی یکی از محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی را توجه به تولید داخلی عنوان کرد و گفت: تولید فرش در خانواده‌های مدد‌جو به‌عنوان یک اولویت در دستور کار اشتغال و خودکفایی استان قرار گرفته است‌.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه به برنامه‌ریزی که با دستگاه‌های مختلف به‌خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: زمینه آموزش برای 2 هزار از مددجویان زیرپوشش و نیازمندان کمیته امداد امام خمینی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال‌جاری نزدیک به یک‌هزار و 200 نفر از آموزش‌های رایگان کمیته امداد بهره لازم را برده‌اند، تصریح کرد: وقتی افراد آموزش‌‌های لازم را دیدند زمینه دریافت تسهیلات اشتغال برای آن‌ها فراهم می‌شود.

جلیلیان یادآور شد: در برنامه کار امسال تسهیلاتی 50 میلیارد ریالی برای یک‌هزار نفر با سرانه پنج میلیون تومان برای هر نفر در دستور کار معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه است.

این مسؤول بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی در استان برای خرید فرش‌های تولیدی خانوارها به قیمت مناسب هم برنامه‌ریزی کرده است و خانواده‌های مدد‌جو پس از تولید فرش نگران بازار فروش آن نباشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه ادامه داد: در رویکرد خودکفایی و توانمندسازی مددجویان خانوارهایی که تا دیروز با مستمری کمیته امداد امورات خود را می‌گذراندند حالا با کارآفرینی زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کرده‌اند.

جلیلیان به خودکفایی سه هزار نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری هم یک‌هزار 300 مددجو با ایجاد مشاغل خرد و خانگی توانسته‌اند به مرحله خودکفایی اقتصادی برسند و توانستند با کمک‌های مردم نوعدوست استان و اشتغال‌های که ایجاد شده از گردونه حمایت‌های دولت و کمیته امداد خارج شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار