مسؤول بسیج دانشجویی کرمانشاه:
مسؤول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: دانشگاه‌ها مانند موتور محرک هر نظام سیاسی هستند که دانشجویان در آن نگاهی حق‌طلب و عدالتخواه دارند.
کد خبر: ۳۳۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 06 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،عباس اخلاقی امروز ضمن تبریک گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در 16 آذر‌ماه سال 32 و روز دانشجو، اظهار داشت: امروز 16 آذرماه، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به دخالت‌های امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر «ریچارد نیکسون» معاون رئیس جمهور امریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان به‌پاخاستند و در راه آرمان و هدف خود به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان همواره در طول تاریخ نگاهی حق‌طلب و عدالت‌خواه داشته‌اند، گفت: دانشگاه‌ها مانند موتور محرک هر نظام سیاسی دارای کارکردها سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه دانشگاه و دانشگاهیان را از سرمایه‌های گران‌قدر نظام دانست و افزود: دانشگاه‌ها با پرورش نیروهای متخصص و متعهد در عرصه پیشرفت و رفع کاستی‌های موجود در زمینه‌های گوناگون کمک‌رسان است.

وی با بیان اینکه دانشجو و دانشگاه در همه زمینه‌ها پیشرو و پیشتاز هستند، گفت: دانشجو و دانشگاه دو رسالت عظیم کمک به پیشرفت، سازندگی کشور و حفظ نشاط سیاسی را برعهده دارد و باید نقش خود را در این دو عرصه ایفا کند.

این مسؤول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری «دانشگاه‌ها سمت و سوی جهت‌گیری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تعریف می‌کنند و به آن شکل و نسق می‌بخشند»، بیان کرد: دانشجویان با تجاری‌سازی علوم نقش بسزایی در دست‌یابی به قدرت ملی، خودکفایی و امنیت اقتصادی دارند.

اخلاقی به جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: جنبش‌های دانشجویی در طول تاریخ آغازگر یا تکمیل‌کننده حرکات و چرخش‌های بزرگ اجتماعی و سیاسی در کشورهای جهان هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه امروزه جریانات دانشجویی در تصمیم‌سازی‌های کلان کشور کمرنگ شده است، گفت: در دوران انقلاب دانشجویان پیرو خط امام با حرکتی مستقل لانه فساد و جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که در تاریخ انقلاب دوم نام گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار