معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدامات انجام شده در استان برای شناسایی و درمان بیماری مبتلا به ویروس اچ.ای.وی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کرمانشاه رتبه نخست را در شناسایی بیماران مبتلا به ایدز در کشور دارد.
کد خبر: ۳۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 07 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،ابراهیم شکیبا امروز اظهار داشت: آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه ویروس اچ.ای.وی یکی از استراتژی‌های مهم برای پیشگیری از این بیماری در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هفته اطلاع‌رسانی ایدز فرصت مناسبی است برای آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه یکی از مهمترین بیماری‌های عفونی که همه جوامع و ملل مختلف با آن دست به گریبان هستند.

این مسؤول اقدامات انجام شده در استان برای شناسایی و درمان بیماری مبتلا به ویروس اچ.ای.وی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استان کرمانشاه رتبه نخست را در شناسایی بیماران مبتلا به ایدز در کشور دارد.

شکیبا با بیان اینکه در حدود سه‌هزار و 500 نفر در استان آلوده به ویروس اچ.آی.وی هستند، تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی برای این افراد انجام گرفته است به‌طوری که پوشش درمانی از اسفند سال گذشته تا به امروز از 14 درصد به 20 درصد رسیده است.

وی به اقدامات انجام شده برای شناسایی بیماران جدید در استان اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان سال 2020 پیش‌بینی می‌شود 10 هزار نفر به ویروس ایدز مبتلا شوند که حداقل باید 90 درصد از این بیماران شناسایی  و زیر پوشش درمان قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی تمامی پایگاه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی، حتی تعدادی از مطب‌های خصوصی در رابطه با آزمایش رایگان برای شناسایی این ویروس خبر داد و گفت: ضمن محرمانه بودن برای افرادی که رفتار پرخطر در رابطه با این ویروس داشته‌اند، آزمایشات به‌صورت رایگان انجام می‌شود و نتیجه به فرد اطلاع داده می‌شود که درصورت آلودگی با توجه به درمان‌ها جای نگرانی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار