مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۲ کانون روستایی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کرمانشاه شناسایی و معدوم شد و هم‌اکنون بیماری تحت کنترل است.
کد خبر: ۳۴۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 19 December 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه، دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی  استان کرمانشاه از شناسایی و معدوم سازی دو کانون روستایی آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان کرمانشاه خبر داد.

وی با تاکید بر کنترل این بیماری در سطح استان، اظهار داشت: در اواسط آذرماه جاری بر اساس برنامه های مراقبت و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان  همچنین بر اساس گزارشات رسیده به دامپزشکی استان،  پس از انجام بررسی ها و آزمایشات لازم وقوع این بیماری در ۲ کانون روستایی در سطح شهرستان کرمانشاه تائید شد.

این مقام مسئول افزود: پس از اخذ نمونه و انجام آزمایشات ملکولی توسط آزمایشگاه اداره کل سریعا با هماهنگی و همکاری مسئولان استان و دستگاه های مرتبط همچون فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به معدوم سازی و امحاء بهداشتی این ۲ کانون اقدام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیماری در سطح استان تحت کنترل است و مردم از این جهت نگران نباشند، زیرا طیور صنعتی استان درگیر این بیماری نشده اند.

دکتر پرور با تصریح اینکه آلودگی از طریق پرندگان مهاجر منتقل شده است،   بیان داشت: تنها نگرانی موجود در سطح استان از بابت عرضه و کشتار غیرمجاز مرغ زنده است -که در نقاطی از استان وجود دارد- که در تلاشیم تا با آگاه سازی خطرات موجود را کاهش داده و همچنین هماهنگی های لازم جهت برخورد قانونی با این مراکز غیر مجاز انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ کشتارگاه صنعتی در استان  زیر نظر دامپزشکی فعالیت می کنند، گفت: تمام طیور صنعتی استان از این کانال و تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار می شوند که نظارت کاملی بر آنها داریم و عموم مردم می توانند با خیال راحت از محصولات استحصالی از کشتارگاه ها استفاده کنند.

 مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه توصیه کرد؛ مردم مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی همچنین به مرغداران نیز توصیه کرد؛ از ورود و خروج های غیرضرور افراد در سطح مرغداری ها ممانعت کرده و با رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه ای مانع از ورود این بیماری به مرغداری شوند.

پرور افزود: همچنین پرورش دهندگان باید هرنوع تلفات در طیور صنعتی و روستایی را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی و یا سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲  اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گزارش دهند.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار