معاون وزبر نفت خبر داد:
معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت گفت:این پروژه آموزشی پژوهشی با حمایت های وزارت نفت به بهره برداری رسید که در واقع فرصتی برای تربیت نیروهای متخصص در حوزه نفت و پتروشیمی و همچنین انجام طرح تحقیقاتی و پژوهشی بزرگ در این حوزه است.
کد خبر: ۳۸۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 21 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک ، حبیب الله بیطرف در مراسم افتتاح دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: اکنون وقت ایفای نقش موثرتر دانشگاه های کشور در امر توسعه ملی است که برای تحقق آن باید تلاش مضاعف تری را از خود نشان دهند.ودر دوران نسل چهارم دانشگاه ها انتظار ارتباط  واقعی‌تری بین صنعت و دانشگاه می رود و باید دیگر باید وادی عمل شویم.
وی خاطر نشان کردکرد: حضور دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور در میادین ذخایر نفتی اقدام نوین است  که در همین راستا وزارت نفت با 9 دانشگاه معتبر ایران قراردادهایی را منعقد کرده که هر کدام از آنها مسئول دو و یا سه میدان نفتی کشور شده اند که بتوانند ریز اطلاعات دقیق هر میدان نفتی را آنالیز کرده و در انستیتوهای نفت خود آن را تجزیه و تحلیل کنند.

بیطرف اظهار داشت: قصد داریم دانشگاه های کشور را به قراردادهای توسعه میادین نفتی نیز واردکنیم تادر کنار شرکتهای پیمانکار بین المللی توسعه میادین نفتی، یک شرکت ایرانی نیز به عنوان شریک قرارداد بگذاریم و دانشگاه های معتبر کشور را نیز به عنوان مسئول فنی طرف ایرانی شرکتهای پیمانکار توسعه این میادین قرار دهیم.

معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت تصریح کرد: با انجام این کار در پی آن هستیم که شرکتهای پیمانکار داخلی را تقویت کرده و در آینده نزدیک آنها را به عنوان شرکتهای پیمانکار نفت بین المللی به جهان معرفی کنیم و کار توسعه میادین نفتی کشورهای همسایه را نیز شرکتهای ایرانی انجام دهند،که افق 10تا15یاله را درپی خواهد داشت.

بیطرف ابراز داشت:انعقاد قرارداد انجام 12 پروژه پژوهشی بزرگ در سه شرکت ملی پتروشیمی، پالایش و پخش و گاز ایران با 12 دانشگاه اصلی کشورانجام شده که در این زمینه دانشگاه رازی کرمانشاه نیز با شرکت ملی پتروشیمی ایران همکاری پژوهشی دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار