مدیر عامل عامل کارخانه ایران خودروکرمانشاه (شهرستان صحنه) گفت: امروز تولیدآزمایشی خودروی پژو پارس در کارخانه ایران خودرو کرمانشاه، به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۱۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 02 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، ظهر امروز محمد ملکی در جمع خبرنگاران در بازدید از کارخانه ایران خودرو کرمانشاه (شهرستان صحنه)، اظهارداشت: امسال با توجه به بارش فراوان نزولات آسمانی بر تکمیل محوطه ی ما تاثیر گذاشته که نیروهای ما در سرمای (۱۵-سانتی گراد) به فعالیت خود ادامه دادند.

وی خاطر نشان کرد:اما به دلیل بارندگی محوطه آسفالت نشد و اگرشرایط جوی فردا مساعد باشد آسفالت محوطه شروع  و ظرف دو هفته  محوطه آسفالت می شود.اما آنچه مهم است تمرکز روی خط تولید است که مبنا ‌محور کاربوده که همه ی کا رها به موازت هم انجام می شود که  روی خط تولید ما اثر نمی گذارد.

وی گفت: ضمن اینکه در کنار خط تولید اقدام به ایجاد ساختمان های جانبی به عنو،ان کمک کننده به خط تولید کرده اما شرایط نامساعد بر تاخیر بهره برداری از پروژه تاثیر گذاشت.از ابتدای مهرماه سال ۹۵ نیروهای ما بدون داشتن تعطیلات برای بهره برداری از این پروژه به فعالیت پرداخته اند.
 
مدیر عامل کارخانه ایران خودرو کرمانشاه گفت: بخشی از فرایند ‌اجرای تولید با ظرفیت اسمی و کیفیت خط تولید آن کامل اجر شود( تولید آزمایشی ) ، اجرای این  پروژه از محل مصوبات سفری مقام معظم رهبری به استان است و اکنون به شرایطی رسیده که امروز در سالن خط تولید، اولین تولید آزمایشی پژو پارس انجام شد.

ملکی  خاطر نشان کرد: در فاز اول این پروژه فراخوان ۱۸۷ نفر نیروی  انسانی، از بومی استان در سه مرحله عمومی که براساس شرایط سنی و تحصیلات مرتبط با کار دراین پروژه ابلاغ شد ، و پس از برگزاری دو نوبت آزمون در دانشگاه رازی کرمانشاه، مصاحبه کنندگان خبره از افراد پذیرفته شده در این آزمون مصاحبه به عمل آوردند، که اکنون ۸۵ نفر مشغول به کار هستند،که تا پایان  سال جاری این ظرفیت ۳۲۰ نفر خواهد رسید که به صورت دو شیفته به کار گرفته می شوند.
وی با بیان اینکه نیروهای خود را پس از قبولی در آزمون نظری و عملی ( مصاحبه ) برای آموزش به شهرستان بابل با توجه به اینکه همانند سایت کار خانه ایران خودروی کرمانشاه است، فرستاده شدند وهم چنین پیمانکاران و استادکاران با تجربه از تهران برای آموزش به سایت کرمانشاه دعوت شدند و از مجتمع فنی حرفه ای برای تکمیل آموزش آنان استفاده می کنیم.

مدیر عامل کا خانه ایران خودروکرمانشاه در ادامه گفت:  در فاز اول تولید کارخانه ۱۵ هزار دستگاه خودرو در سال تولید می شود، که در فازهای بعدی این ظرفیت به تولید سی هزار دستگاه خودروپژوه پارس  در سال افزایش می یابد.

محمد ملکی با اشا ره به اینکه چه زمانی افتتاح رسمی از کارخانه می شود ، اطلاع ندارم، افزود: افتتاح رسمی پروژه توسط گروه صنعتی ایران خودرو و استانداری کرمانشاه انجام می شودکه در دو ماه آینده با افزایش ظرفیت اسمی تولید خودرو افزایش می یابد، که امروز فقط تولید آزمایشی داریم که قراربود گروه صنعتی ایران خودرو و سازمان تامین اجتماعی مشترکا آنرا اجرا کنند که سازمان تامین از این همکاری انصراف دادو اجرای کامل پروژه را با وجود موانع گروه صنعتی ایران خودرو برعهده گرفت.

او ادامه داد: اعتبار این پروژه ۵۷ میلیارد تومان بود که ۴۵۰ میلیارد ریال سهم بانک صنعت، معدن وتجارت و ۱۲ میلیارد تومان سهم گروه صنعتی ایران خودرو بوده که ۷۵ درصد اعتبار آن جذب شده است،  مجموعه حاصل کارگروهی است که ما آمادگی لازم را برای شروع تولید خودرو داریم.

ملکی گفت: خط تولید از نظر فرایندخودرو سازی ظرفیت  بالایی دارد که اجرای این پروژه از۱/ مهر /۹۴ شروع و سالن تولید آماده بهره برداری بوده که علت تاخیر، مربوط به زمان لازم برای آموزش  نیروها بودکه آنچه در برنامه ی ما مورد تاکید بود که زمان آموزش آنان را کوتاه کردیم، چوپن ما وابسته به گروه صنعتی ایران خودرو هستیم در جهت آموزش به نیروها خود با این گروه تعامل داریم که بالغ بر دویست نیروی از تهران در بخش پیمانکاری،ساخت  محوطه و ساختمان های جانبی در سایت ایران خودروی کرمانشاه فعالیت دارند، که با احتساب استخدام مستقیم نیروی انسانی از ظرفیت قابل برخوردار است .

ملکی خاطر نشان کرد: فضای کل کارخانه ۹ هزار متر مربع است، که قطعات خودرو از تهران، به کارخانه وارد کرده و در خط تولید مونتاژ می کنیم، و احتمال اینکه محصول جدیدی در سایت کرمانشاه وارد شود، بالا است.چراکه خودروی پارس از استانداردهای جهانی بر خوردار است.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی ایران خودرو بیش از یک هزارنمایندگی در سطح کشور دارد، عنوان کرد: ما در حوزه ی فروش محصولات به طور مستقیم دخالت نمی کنیم، فروش و خدمات پس از فروش در زیر مجموعه ی گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد و چون کرمانشاه، استان مرزی است قابلیت پوشش بازار  کشور عراق را دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار