سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از تشدید اقدامات بهداشتی برای مزارع پرورش ماهی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 05 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،  دکتر یاسر علیزاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان ثلاث باباجانی پتانسیل های لازم در خصوص پرورش ماهیان سردابی را داراست، لذا شبکه دامپزشکی از سال گذشته اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای خود را بر مزارع پرورش ماهی جهت کنترل و پیشگیری از بیماری ها و تامین سلامت فرآورده های خام تشدید کرده است.

وی افزود: در این راستا اکثریت مزارع پرورش ماهی فعالیت خود را با حمایت دامپزشکی آغاز کرده اند که زمینه اشتغال و توسعه شهرستان را فراهم کرده است. 

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر تعداد 5 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان فعال شده اند که تمامی مزارع از آغاز تا پایان پرورش تحت نظارت کامل شبکه دامپزشکی هستند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی برگزاری کلاس آموزشی در خصوص بیماری های رایج آبزیان، بهداشت و قرنطینه و همچنین ضدعفونی رایگان تمامی مزارع را از جمله اقدامات انجام شده بر شمرد و اضافه کرد: بازدیدهای مکرر در خصوص رفع نواقص و مشاوره به مالکین و کارگران مزارع پرورش ماهی از دیگر فعالیت های این شبکه بوده است.

دکتر علیزاده ادامه داد: انجام آزمایشات تایید سلامت بهداشتی بچه ماهی و صدور گواهی سلامت قبل از آغاز پرورش توسط اداره کل دامپزشکی استان  و انجام آزمایشات سلامت بهداشتی ماهی  بازاری قبل از فروش توسط آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان از دیگر اقدامات بوده است.

وی انجام نمونه گیری های مکرر در طول دوره پرورش جهت کنترل و پیشگیری بیماری هایی نظیر VHS و استخدام کارشناس آبزیان به عنوان مسئول فنی بهداشتی مزارع توسط مالکین جهت بازدید و بازرسی ماهیانه و اراىه گزارش به شبکه دامپزشکی را از سایر اقدامات برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار