مدیر کل سیاسی کشور مطرح کرد:
مدیرکل دفتر سیاسی کشور گفت:رای وحضور مردم در این 34 سال گذشته در برگزاری انتخابات اثر گذر بوده و امروزه تقویت اقتدار ملی به همراه امنیت کشور در گرو مشارکت حداکثری آحاد جامعه است.
کد خبر: ۴۲۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 14 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ،محمد امین رضا زاده در نشست با احزاب ورسانه‌های استان کرمانشاه افزود: میانگین حضور و مشارکت مردم در ۳۴ انتخابات، حدود ۶۷.۷ درصد بوده و این میزان مشارکت در دنیا کم نظیر ومثل زدنی  است.

وی خاطر نشان کرد: آن زمان که هیچ حکومت و انقلابی نمی توانست بدون اتکا به یکی از قدرت های بزرگ شرق یا غرب آن وقت حکومت کند و حکومتی را شکست دهد و حکومتی را تشکیل دهد ما به یاری خدا و کمک آحاد مردم توانستیم انقلاب کنیم و حدود چهل روز پس از انقلاب همه پرسی برگزار نمایم وجمهوری اسلامی ایران را با 98/2 درصد رأی انتخاب نمایم .

رضا زاده ابراز داشت:  هیچ کس را نمیتوان از شرکت در انتخابات منع  یا مجبور به شرکت در انتخابات نمومدو در اصل ۵۶ قانون اساسی نوشته شده که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و او انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است، هیچکس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند و یا در خدمت منافع فرد با گروهی خاص قرار دهد.

مدیرکل دفتر سیاسی کشور  اظهار داشت:در قانون اساسی ما هم اسلامیت و هم جمهوریت و رأی مردم تعیین کننده است و در چشم انداز برنامه بیست ساله پیش بینی شده که ما در ۱۴۰۴ به قدرت برتر منطقه و الگویی برای کشورهای منطقه تبدیل خواهیم شد.

ایشان افزودند: یکی از مبانی الگو بودن ما، مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی است مقام معظم رهبری چند روز پیش فرمودند که اگر جمهوریت و رأی مردم نبود جمهوری اسلامی هم نبود، لذا رأی مردم و انتخاب مردم برای ما ارزش دارد و ما باید به جمهوریت هم  توجه کنیم.

وی  گفت: در 34انتخابات گذشته هم رأی مردم تعیین کننده سرنوشت کشور بوده و این در حالی است که برخی از کشورها اساسا انتخابات ندارند و برخی از کشورها انتخابات صوری دارند بنابراین از جهتی هم امروز قدرت کشورها یا اقتدار ملی و امنیت کشورها، صرفا با قدرت نظامی و  تجهیزات نظامی و نیروی مسلح نیست در کنار همه قدرت سخت، یک قدرت نرم یعنی حضور و مشارکت و پشتیبانی مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

رضا زاده تاکید کرد:: مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت حداکثری مردم دارند و می‌فرماید حتی اگر نسبت به من هم نظر مخالف دارید یا نسبت به نظام هم نظر مخالف دارید به خاطر کشور رأی بدید به خاطر امنیت و ابهت و اقتدار کشور مشارکت داشته باشید و مردم هم مشارکت قابل توجهی میکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار