رسول محمدی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد روانشناسی خانواده با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج لازم و ضروری است، گفت: مشاوره قبل از ازدواج در انتخاب همسر به فرد کمک می کند، مناسب ترین همسر را برگزیند.
کد خبر: ۴۲۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 23 May 2017
رسول محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: ازدواج پایه گذاری نظام خانواده است، و برای فرد مرحله ای بسیار مهم از زندگی بوده که نه تنها  برای نسل های بعد سرنوشت ساز است، بلکه عامل تکامل انسان نیز است.

وی با اشاره به اینکه در مشاوره قبل از ازدواج توصیه راجع به پیشگیری از بیماری های ارثی، بارداری، سن مناسب برای بارداری و.... برای زوجین بیان می شود، خاطرنشان کرد:همسر مناسب فردی است که انسان در کنار او احساس خوشبختی کرده همچنین  دین واعتقاد خود را حفظ کند.

کارشناس ارشد روانشناسی خانواده گفت: در مشاوره های قبل از ازدواج، برای ازدواج های فامیلی که خطر بیماری های ارثی بیشتر خواهد بود، مشاوره پزشکی می تواند در صورتی که ازدواج فامیلی صورت گرفته در این زمینه موثر باشد. 

وی با بیان اینکه  بهتر است خانواده از تجملات و آداب ناپسندی که مانع ازدواج جوانان شده پرهیز کنند، تصریح کنند:  برای شکل گیری ازدواج موفق باید شناخت کافی بین خانواده ایجاد شود و به ایمان، اخلاق و تعهد برای تشکیل یک خانواده توجه کنند.

محمدی اظهارداشت: ازدواج مناسب موجب خوشبختی و سعادت زوجین می شود که رعایت مسائل بهداشت جسمی، روانی و اجتماعی درازدواج نقش مهمی در سرنوشت خانواده و نسل های بعد دارد و‌در سلامت جامعه و نسل ها موثر است.

گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار