مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دالاهو با بیان اینکه 95 درصد انجیر تولیدی استان کرمانشاه در شهرستان دالاهو تولید می شود، پیش بینی کرد: امسال در مجموع بیش از هفت هزار تن انجیر در این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۴۶۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 29 July 2017
به گزاش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، منصور صفری، سطح باغات انجیر شهرستان دالاهو را 486 هکتار عنوان کرد و افزود: 463 هکتار از باغات این شهرستان بارور بوده و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده و نهال است.

صفری متوسط عملکرد انجیر در باغات شهرستان دالاهو را 15.5 تن در هر هکتار دانست و افزود: شهرستان دالاهو از نظر میزان عملکرد  انجیر در واحد سطح در کشور شاخص بوده و در هیچ جای کشور این میزان عملکرد وجود ندارد.

مسئول باغبانی شهرستان دالاهو افزود: انجیر تولیدی در این شهرستان علاوه بر داخل کشور حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز طرفدارانی دارد.
 
صفری در ادامه شهرستان دالاهو را خاستگاه تولید انجیر رقم "منجیفی" عنوان کرد و افزود: این انجیر هم مصرف خشکباری و هم مصرف تازه خوری دارد.

وی با بیان اینکه انجیر منجیفی خاص شهرستان دالاهو بوده و در هیچ جای کشور نمونه آن تولید نمی‌شود، مگر به صورت تک درخت، ادامه داد: انجیر رقم منجیفی به صورت نیمه خشک عرضه می شود  و دارای انواع دودی و غیر .دودی است 

وی افزود: شام، انجیر سیاه و... از دیگر ارقام انجیر تولیدی در شهرستان دالاهو است.

این مسئول قیمت انجیر خشک تولیدی در این شهرستان را هر کیلوگرم بین 18 تا 20 هزار تومان اعلام کرد.

صفری در ادامه با اشاره به فعال بودن دو کارگاه دارای مجوز برای فرآوری انجیر تولیدی در این شهرستان اضافه کرد: کار راه اندازی چهارکارگاه دیگر نیز در دست اقدام بوده و توسعه بیشتر این کارگاه ها نیز در برنامه شهرستان است.

مسئول باغبانی شهرستان دالاهو با اشاره به آغاز برداشت انجیر از باغات شهرستان دالاهو، اضافه کرد: برداشت انجیر در این شهرستان تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد یافت.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار