معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:تاکنون در استان کرمانشاه 440 کودک کار شناسایی شده و در راستای ساماندهی آنها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۷۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 03 August 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، روز پنج شنبه، مرتضی کوهی، در این کارگروه، اظهار کرد: برگزاری این کارگروه ها و همچنین حضور نمایندگانی از دستگاه های عضو می تواند موجب ایجاد راهکارهایی برای کاهش مشکلات و آسیب های تهدیدکننده کودکان کار و خیابانی شود.

به گفته وی، مشارکت فکری و عملی دستگاه های عضو کارگروه می تواند در ارائه راهکارها بسیار مؤثر باشد.

کوهی با بیان اینکه در بحث کودکان کار فرهنگ سازی در جامعه حرف اول را می زند، گفت: ایجاد زیرساخت های لازم حمایتی ومالی، آموزشی، قانونی و استفاده از ظرفیت دستگاه های مسئول دررابطه با کودکان کار می تواند در کاهش مشکلات آنها مؤثر باشد.

این مسئول عنوان کرد: مرکز حمایتی کودکان کار و خانواده با کمک شهرداری که مکان را در اختیار بهزیستی قرار داده در حال حاضر در کرمانشاه فعالیت دارد و تاکنون 80 خانواده از این مرکز خدمات مختلفی را دریافت می کنند.

وی یکی از دغدغه های خانواده های کودکان کار را اشتغال آنها عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی، خیرین و همچنین کمک به درمان و دارو می تواند موجب خدمات رسانی بهتر به کودکان کار و خانواده های آنها شود.

گفتنی است در این کارگروه از سوی بهزیستی پیشنهادات عملیاتی و لزوم ارائه راهکارهای عملیاتی وکاربردی به دستگاه های دیگر داده شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار