فرماندار کرمانشاه گفت: مردم شهرستان کرمانشاه در شش ماهه نخست امسال نزدیک به یک میلیارد و 900 میلیون تومان زکات مستحبی، واجب و فطره داده‌اند.
کد خبر: ۵۰۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 04 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری استان، فضل‌الله رنجبر در جلسه شورای زکات شهرستان کرمانشاه ، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال  شاهد رشد نسبتا خوب پرداخت زکات در شهرستان کرمانشاه بوده‌ایم.

رنجبر با بیان اینکه برای ترغیب مردم به پرداخت زکات 34 مبلغ بومی مقیم در حوزه شهرستان کرمانشاه حضور دارند، عنوان کرد: همچنین بیش از 480 مبلغ اعزامی نیز از ابتدای امسال تاکنون به بخش های مختلف شهرستان کرمانشاه اعزام شده‌اند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای ترویج پرداخت زکات، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های معلمان مدارس و بهورزان خانه‌های بهداشت برای ترغیب مردم به ویژه روستائیان به پرداخت زکات استفاده شود.

وی با اشاره به وجود 756 روستای فعال در امر پرداخت زکات در حوزه شهرستان کرمانشاه، اضافه کرد: باید معتمدین زکات در روستاها برای سمت و سو دادن روستائیان به این امر پسندیده تقویت شوند تا با تغذیه فکری و علمی مروجین خوبی برای زکات شوند.
 
وی با اشاره به اینکه باید برای روستاهای فعال در امر پرداخت زکات امتیازات خاصی در نظر گرفته شود، عنوان کرد: باید پروژه‌های ویژه عمرانی از محل اعتبارات عمران روستایی در اینگونه روستاها اجرا شود.

رنجبر از دهیاران و اعضای شوراها به عنوان رابطین بین مردم و دولت یاد و ابراز امیدواری کرد: دهیاران و اعضای شوراها در این دور از فعالیت خود زمینه های ترغیب مردم به پرداخت زکات را فراهم کنند.

فرماندار کرمانشاه افزود: در شهرها نیز امامان جماعت مساجد و نمایندگان شوراها می توانند نقش مهمی در ترغیب مردم به پرداخت زکات داشته باشند.

وی با بیان اینکه زکات برکت می‌آورد، عنوان کرد: طبق آموزه های دینی ما پرداخت زکات باعث خیر و برکت می‌شود.

فرماندار کرمانشاه سپس با اشاره به درپیش بودن هفته نیروانتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی هم در پاسداری از مرزهای کشور و هم در امر مبارزه با مواد مخدر و اشرار نقش آفرینی مهمی داشته و هم اینک نیز در عرصه امنیت داخلی خدمت رسانی همه جانبه و شایسته تقدیر دارد و همه اینها ضرورت پاسداشت این هفته را نشان می دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار