قائم مقام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آزمایشگاهی به منظور کنترل غذای زائران اربعین امام حسین (ع) همزمان با اعزام آنها به کربلای معلی در شهرستان قصرشیرین راه اندازی می شود.
کد خبر: ۵۱۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 23 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،دکتر مجید محمودی  افزود: مکاتبات لازم در خصوص نظارت بر مواد غذایی که قرار است برای تهیه غذای زائران استفاده شود، صورت گرفته 
است.

وی اظهار کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام نیاز دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی واحدهای بهداشتی درمانی سپاه پاسداران ارتش و شبکه های بهداشتی درمانی دانشگاه را تأمین خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز بر روی زائران باز شده است قصد داریم علاوه بر تأمین نیازهای دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی بر سلامت تغذیه آنها نیز نظارت کافی را اعمال کنیم.

محمودی گفت: با توجه به وسعت این کار، تأمین تمام مایحتاج واحدها به اعتبارات فراوانی نیاز دارد و همه این نیازها برای تأمین به ادارات و مسئولین ذی ربط منعکس شده است.

طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار