مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با ثبت نام ۷۶۴ ناشر کشوری از سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه استقبال خوبی شده است.
کد خبر: ۵۱۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 05 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت الاسلام والمسلمین جعفری مدیر کل در جلسه امروز کمیته های اجرایی برپایی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه بیان داشت: برای نمایشگاه کتاب کرمانشاه ۷۶۴ ناشر ثبت نام کرده اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۰ درصد را شاهد هستیم. 

جعفری افزود : استقبال گسترده ناشران کشوری برای حضور در این دوره نمایشگاه کتاب کرمانشاه بیانگر اهمیت این رویداد فرهنگی در سراسر استان است. 

وی افزود : در این دوره ۷۶۴ ناشر ثبت نام کرده اند که از بین آنها تعدادی از ناشران با اولویت بندی خاصی  توسط موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران برای حضور در نمایشگاه کتاب کرمانشاه انتخاب می شوند. 

وی همچنین افزود :نمایشگاه کتاب بخشی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد برای توسعه مطالعه کتابخوانی در سطح کشور است لذا توجه وزارت ارشاد به نمایشگاههای کتاب یک توجه ویژه است. 
 
جعفری تصریح کرد : برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه کتاب باید کلیه مقدمات لازم را فراهم کنیم و این رویداد بزرگ را به بهترین شکل ممکن رقم بزنیم.

وی همچنین با اشاره به نقش کتابفروشی ها افزود :  هم اکنون طرح های ویژه ای توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از کتابفروشی ها در حال انجام است که می توان به طرح های عیدانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه و همچنین طرح اعطای تسهیلات به کتابفروشی ها اشاره کرد و افزود هدف نمایشگاه پیوند بیشتر بین کتاب و مردم است و نهادینه شدن این موضوع در استان به نفع همه است.

شایان ذکر است، نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه از 20تا25 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاههای کرمانشاه صبح ها از ساعات 9لغایت 12و عصرها 15لغایت 20 پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است،همچنین در بخش جنبی نمایشگاه امسال بیش از 65برنامه فرهنگی و هنری و جشن امضاء برای بازدید کنندگان محترم نمایشگاه تدارک دیده شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار