یک کارشناس تغذیه معتقد است، "ترخینه" تاثیر چشمگیری در درمان سرماخوردگی ندارد و فقط صرف گرم بودن و انرژی‌زا بودن می‌تواند حال بیمار را اندکی بهبود ببخشد.
کد خبر: ۵۳۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 28 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فرید اردیخانی، در خصوص تاثیر ترخینه بر درمان سرماخوردگی، گفت: آنطور که باید ترخینه تاثیر زیادی در درمان سرماخوردگی ندارد.

وی افزود: ترخینه به واسط گندم موجود در آن انرژی زاست و این انرژی که به بیمار می‌دهد، حال بیمار را کمی بهتر می کند.

اردیخانی تصریح کرد: ترخینه همچنین به واسطه اینکه نوعی سوپ گرم است تنفس فرد سرماخورده را بهتر می‌کند.

این کارشناس تغذیه افزود: چنانچه در مراحل آخر پخت ترخینه پیاز به آن اضافه شود، به جهت ویتامین C موجود در پیاز، ترخینه می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و التهاب بافت‌های تنفسی را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیاز به هیچ عنوان نباید در مراحل ابتدایی پخت ترخینه اضافه شود، زیرا بر اثر حرارت و پخت طولانی مدت عمده ویتامین C آن از بین می‌رود.

اردیخانی تاکید کرد: سرماخوردگی دوره‌ای دارد که باید طی شود و مصرف ترخینه می‌تواند اندکی موجب بهبود حال بیمار شود، اما تاثیر چندانی در درمان بیماری ندارد.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در درمان سرماخوردگی فرد باید تغذیه مناسب داشته و استراحت کند و مصرف مایعات را افزایش دهد تا بتواند هرچه سریعتر بهبود یابد.

وی افزود: در این بین مصرف ترخینه در میان انواع غذاهای جویدنی برای بیمار راحت‌تر بوده و انرژی خوبی هم به بدن بیمار می‌دهد، بنابراین مصرف آن در موارد سرماخوردگی توصیه می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار