استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعلیم و تربیت اموری را در زندگی انسان شکل می‌دهد و باید با استعدادهای عالی فطری هماهنگ باشد.
کد خبر: ۵۹۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 29 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایکنا،حجت‌الاسلام عباس دهقان، استاد دانشگاه آزاد اسلامی ، به اهداف تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: شاکله دین که در وجود انسان شکل بگیرد رفتارهای دینی ریشه‌دار در او سر می‌زند.

وی افزود: تربیت صحیح انسان را به کمال می‌رساند و زمینه بروز و ظهور استعدادهای فطری را فراهم می‌کند وموجب بالندگی و کمال انسان خواهد شد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت اسلامی اشاره و عنوان کرد: در تعریف تربیت اسلامی به همان تربیتی برمی‌خوریم که قرآن و سنت نبوی از لحاظ منش، روح و هدف‌ها، اسلوب و الگو بودن تجسم می‌کند.

هدفمندی تربیت اسلامی

حجت‌الاسلام دهقان اظهار کرد: تعلیم و تربیت در بین مجموعه اموری که زندگی انسان را شکل می‌دهد اثرگذارترین عامل است و باید با استعدادهای فطری هماهنگ باشد.

وی گفت: تربیت اسلامی هدفمند است و این هدفمندی والاترین ارزش است و اهداف عمومی و خاص زیرمجموعه آن هستند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مربیانی که از مکتب اسلام تأثیر اساسی گرفته باشند به‌طور نسبی از این صفت مطلق الهی باید بهره‌مند شده باشند و از تلاش برای ساختن و تأثیرگذاری بر روح و روان لذت می‌برند و این کار را عبادی تلقی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار