مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از در برنامه بودن توسعه دو هزار هکتاری سطح باغات استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 02 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی با اشاره به برنامه توسعه دو هزار هکتاری باغات استان در سال جاری، اضافه کرد: هزار هکتار از این باغات دیم بوده و هزار هکتار دیگر زیر کشت آبی خواهد رفت که اجرای برنامه توسعه باغات آبی توسط کشاورزان در دست اقدام است.

زارعی با اشاره به اختصاص نهال یارانه دار به متقاضیان توسعه باغات در استان برای کشت های دیم و آبی گفت: متقاضیان برای دریافت نهال باید به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

زارعی سپس با بیان اینکه شهرستان هایی که قرار است توسعه باغات دیم را داشته باشند شناسایی شده اند، گفت: بیشترین این باغات در شهرستان های سنقروکلیایی، کنگاور، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و پاوه ایجاد خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد عملیات مربوط به چاله کنی توسعه باغات دیم استان با بیل های مکانیکی انجام گرفته، گفت: چاله کنی باغات در سطح ۸۰۰ هکتار انجام شده و کار چاله کنی ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.

زارعی ادامه داد: عمده باغات دیم از گونه های بادام و انگور خواهند بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سطح باغات استان کرمانشاه را در حال حاضر ۵۰ هزار و ۶۶ هکتار اعلام کرد و افزود: سالانه ۲۵۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می شود.

وی ادامه داد: شهرستان های صحنه، کرمانشاه و دالاهو بیشترین باغات استان کرمانشاه را در خود جای داده اند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار