معاون تحقیقات و فناوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، این دانشگاه سال آینده صاحب اولین پژوهشگاه شود.
کد خبر: ۶۹۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 30 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر فرید نجفی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه که امروز (9 دی) برگزار شد، با اشاره به اقداماتی که طی یکسال اخیر در حوزه پژوهش و تحقیقات در این دانشگاه انجام شده، افزود: در این مدت مجوز رسمی دو پژوهشکده شامل پژوهشکده سلامت و پژوهشکده فناوری و سلامت برای دانشگاه اخذ شده است.

وی از پیگیری برای اخذ مجوز سومین پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی استان در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: با داشتن سه پژوهشکده، سال آینده دانشگاه علوم پزشکی صاحب اولین پژوهشگاه خود خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه برای راه‌اندازی این پژوهشگاه نیازمند احداث یک ساختمان جدید هستیم، ادامه داد: ساختمانی که برای پژوهشگاه طراحی شده در پردیس مرکزی و در پنج طبقه با هفت هزار مترمربع زیربنا است.

به گفته نجفی، موافقت اولیه‌ای انجام شده که تا سقف 12 میلیارد تومان برای ساخت این پژوهشگاه تسهیلات دریافت و کار اجرایی آن آغاز شود.

وی از طراحی کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم خبر داد و یادآوری کرد: این کتابخانه نیز در فضایی به وسعت شش تا هفت هزار مترمربع طراحی شده که اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن نزدیک به 20 میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از قول مساعد یکی از خیرین برای کمک به ساخت این کتابخانه تا سقف دو میلیارد تومان خبر داد.

نجفی از پیوستن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان سومین دانشگاه کشور به پروژه تحقیقاتی "ایرانوم 2" هم خبر داد و عنوان کرد: این پروژه ژنتیک اقوام ایران را بررسی می‌کند که نتایج آن برای مسائل درمانی و تحقیقاتی کاربرد دارد.

وی اشاره‌ای هم به شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه داشت و افزود: هم اکنون 34 شرکت در این مرکز فعالیت دارند که 50 نفر نیز در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ساخت برخی از انواع داروها توسط این شرکت‌ها خبر داد و افزود: ارزش این داروهای تولیدی به چند صد میلیون ریال می‌رسد که پیش از این مشابه آن از خارج کشور وارد می‌شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار