مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید "گل" در آستانه روز مادر، گفت: کمبودی برای تامین گل مورد نیاز کرمانشاهیان نداریم.
کد خبر: ۷۱۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 25 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی، با اشاره به تولید سالانه ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار گل شاخه بریده در استان اظهار کرد: در استان هفت واحد پرورش و تولید گل شاخه بریده داریم که عمده این واحدها در شهرستانهای کرمانشاه و صحنه قرار دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اينکه بیشترین گل‌هاي شاخه بريده توليدي از نوع گل رز هستند، افزود: گل‌هاي رز شاخه بريده توليدي در استان با تنوع 17 رنگ مختلف تولید شده و کيفيت بسيار بالايي دارند.

زارعی افزود: انواع دیگر گل مانند ژربرا، آلسترومریا، آنتریوم و... نیز در واحدهای تولید گل شاخه بریده این استان تولید می‌شود.

زارعی با بیان اینکه عمده گل‌های شاخه بریده تولیدی در استان کرمانشاه به بازار گل تهران ارسال می‌شود، گفت: پس از درجه‌بندی گل‌ها قسمتی از این گل‌ها به استان‌های مختلف کشور ارسال و قسمتی نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

زارعی گفت: بیشترین گل شاخه بریده تولیدی در استان کرمانشاه به ترتیب در دو استان تهران و اصفهان و پس از آن در بازار خود استان به فروش می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت گل بر اساس نوع گل و رنگ های آن متفاوت است، افزود: قیمت‌گل بر اساس درجه بندی که دارد تعیین می شود، لذا نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن اعلام کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: متاسفانه تاکنون اتحادیه ای برای گلخانه داران گل شاخه بریده استان تشکیل نشده، در حالیکه در صورت تشکیل اتحادیه می توان نسبت به ایجاد پایانه صادرات گل در استان اقدام کرد.

وی اضافه کرد: ایجاد پایانه صادرات گل زمینه‌ صدور گل به دیگر استان‌ها و حتی خارج از کشور را مساعد خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار