دبیر انجمن سبز زاگرس گفت: با تلاش مسئولان و دوستداران محیط زیست آتش سوزی مراتع و جنگل‌های بلوط شهرستان گیلانغرب مهار شد.
کد خبر: ۸۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 21 August 2015
محمد پروین اظهار داشت: آتش سوزی در جنگلهای بلوط و مراتع شهرستان گیلانغرب از ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه آغاز شد و نیمه‌های شب ۳۰ مرداد ماه باتلاش طاقت فرسای فعالان محیط زیست و دست اندرکاران مهار شد.

وی با بیان اینکه ورزش باد احتمال شروع دوباره آتش سوزی را دوچندان میکند گفت: پس از مهار آش سوزی نیز دوباره مطلع شدیم که از قسمتهایی از جنگلهاو مراتع دود برخاسته است که همه سعی ما بر عدم وقوع دوباره آتش سوزی است.

دبیر انجمن سبز زاگرس علت وقوع ابن آتش سوزی را عامل انسانی دانست و گفت: به آتش کشیدن جنگلها و مراتع اقدامی غیر انسانی است و کسانیکه دست به این عمل ناشایست زده اند در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در طول ۱۰ کیلومتر و به پهنای یک کیلومتر از جنگلها طعمه حریق شده و در مجموع یش از ۱۵۰۰ هکتار  از جنگلهای بلوط و درختان پسته وحشی که سرمایه نایاب و ارزشمند ما بودند درآتش سوختند.

پروین بیان کرد: در پی وقوع این آتش سوزی بیش از ۳ میلیارد ریال خسارت وارد شد و  متاسفانه با آتش سوزی‌هایی که از ماه گذشته در مراتع و جنگلهای گیلانغرب به راه افتاده دیگر میراثی برای ما باقی نمانده همچنان که ناوردا و قلاجه نیز طعمه حریق شدند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آرش شدیفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
با سلام خدمت دوستان عزیزم بخصوص دبیر انجمن سبز زاگرس ..همانطوریکه مستحضرید اعلام میزان خسارت وارد شده به جنگلها و مراتع و همچنین مساحتی که آتش سوزی در ان صورت گرفته یک کار تخصصی و دقیق میباشد ..بنابر اخرین بررسیها میزان 60 هکتار از اراضی جنگلی سوخته است که با توجه به شیب زیاد معمولا سوختن تنه ای درخت کمتر هست لذا انتظاریکه از عزیزان دلسوخته و حافظان جنگل و مرتع میرود اینست که آمار را ازیگان حفاظت اداره کل درخواست کرده تا خدایی نکرده از ارسال اطلاعات غلط جلوگیری بعمل آید..با تشکر آرش شریفی روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار