معاون پژوهش وزیر بهداشت و آموزش پزشکی گفت: به منظور جلوگیری از بروز بیماری کرونا در ایران، حجاج پیش از ورود به کشور کنترل می شوند.
کد خبر: ۸۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 01 September 2015
به گزارش ایرنا، تاکنون یک هزار و 175 نفر در عربستان به این ویروس مبتلا شده اند که 606 نفر از آنان بهبود یافته، 57 نفر همچنان تحت درمان هستند و 9 مورد نیز در خانه های خود به سر می برند.
معاون تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح سایت شیمی سنتزاین کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: بیماریهای واگیردار همچون کرونا در کشورهای همسایه وجود دارد اما خوشبختانه وزارت بهداشت با برنامه های خود از بروز این بیماریها جلوگیری کرده است.
دکتر رضا ملک زاده افزود: تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بیماری جدید کرونا از شتر به انسان منتقل می شود و واگیردار است.
معاون تحقیقات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بروز کرونا در مناطقی از کشور که شتر پرورش می دهند وجود دارد یا نه؟ گفت: امکان بروز این بیماری وجود دارد اما تاکنون کرونا در کشور مشاهده نشده است.
ملک زاده در باره سلامت حجاج ایرانی در عربستان گفت: خطر بروز کرونا با توجه به وجود بیماری در عربستان وجود دارد اما برای نظارت بر حجاج ایرانی برنامه هایی وجود دارد و حجاج پیش از ورود به کشور کنترل می شوند.
سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت روز دوشنبه با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری کرونا در مکه و مدینه مشاهده نشده است اعلام کرد: با توجه به ارائه خوب خدمات پزشکی، زائران ایرانی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برند.
عربستان در بین کشورهای جهان بیشترین خسارت را نسبت به ابتلا به ویروس کرونا متحمل شده است.
ویروس کرونا نخستین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرماخوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آن زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس هاست.
علایم این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از علایم اصلی آن تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است.
بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد و در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است: 35 درصد مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار