مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: 90 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی این استان بلوکه شده است.
کد خبر: ۱۲۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 10 November 2015
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: 90 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی این استان بلوکه شده است.

شاپور قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از آزادسازی هفت هکتار از اراضی بلوکه شده شهرک‌های صنعتی کرمانشاه خبر داد و گفت: سال گذشته نیز 15 هکتار از این اراضی آزاد شد.

وی مساحت کل اراضی بلوکه شدن در شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه را 90 هکتار اعلام کرد و افزود: برای بازپس‌گیری کل این اراضی به اعتبار 7 میلیارد تومانی نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات اعتباری برای بازپس‌گیری این اراضی، اظهار کرد: امسال بیش از یک‌میلیارد تومان برای این امر هزینه کرده‌ایم و یک‌میلیارد تومان دیگر نیز بدهکاریم.

*تهیه برنامه مدون برای بازپس‌گیری اراضی بلوکه‌ شده

قنبری با بیان اینکه برای آزادسازی این اراضی برنامه‌ای مدون تهیه شده است، ادامه داد: در حال رصد این موضوع هستیم و اگر افرادی طی دو سال هیچ اقدامی بر روی اراضی واگذار شده انجام ندهند، آنگاه برای بازپس‌گیری اراضی اقدام خواهیم کرد.

وی به انجام بازدیدهای دوره‌ای از شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و بیان داشت: پرونده این اراضی به هیئت داوری ارسال می‌شود و در صورتی که دلایل برای عدم شروع‌ به کار این افراد مورد قبول هیئت مذکور نباشد این اراضی با پرداخت حق انتفاع و خرید زمین به دارندگان آن پس گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با تصریح اینکه تعداد این اراضی بلوکه شده بسیار زیاد است، گفت: در حال حاضر زمین‌های خالی و یا اراضی که در مرحله دیوارکشی و سوله‌گذاری متوقف شده‌اند را پیگیری می‌کنیم.

قنبری خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال قصد داریم 15 هکتار را آزادسازی کنیم و برای این کار نیازمند اعتبارات برای بازپرداخت قیمت اراضی مذکور هستیم.

وی روند انجام این موضوع در شهرک‌های صنعتی استان را مناسب دانست و کمبود اعتبار را مشکل اصلی پیش روی این کار عنوان کرد.

*بورس‌بازی و نقل و انتقال زمین ممنوع

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه تصریح کرد: البته قیمت‌های زمین را در شهرک‌های صنعتی استان به‌ گونه‌ای تنظیم شده که افراد به فکر بورس‌بازی در این شهرک‌ها نباشند.

قنبری نقل و انتقال زمین در شهرک های صنعتی استان کرمانشاه را ممنوع اعلام کرد و ادامه داد: خرید زمین از افراد دیگر در شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه معامله باطلی است.

*بلوکه شدن یک‌چهارم از اراضی صنعتی

وی مساحت کل اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه را 2 هزار و 200 هکتار برشمرد و بیان داشت: تاکنون یک‌هزار و 250 هکتار از این میزان عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه افزود: خروجی این میزان 800 هکتار زمین صنعتی است که 400 هکتار آن واگذار شده که 90 هکتار آن بلوکه شده و هیچ اقدامی در آن صورت نگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار